جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
بهرام سرمست، استاندار قم

استاندار قم، یکی از الزامات مهم در جهت حل و یا کاهش آسیب ها و معضلات اجتماعی کشور را توجه به بُعد نوآوری و خلاقیت علمی عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»بهرام سرمست طی سخنانی در نشست صمیمی با مسئولان دانشگاهها و مراکز آموزش عالی استان قم که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: متاسفانه ما سالیانی است که به منظور کاهش و رفع آسیب ها و دردهای مزمن اجتماعی از روش ها و نسخه های قدیمی استفاده می کنیم و لذا به نتیجه مطلوب هم نمی رسیم و حال آن که بهره گیری از نوآوری و خلاقیت علمی در عین پرداختن به تجربیات مفید گذشته می تواند در این باره بسیار راهگشا باشد.

وی افزود: در این خصوص با توجه به ظرفیت و جایگاه عظیم و مهم استان قم لازم است که از توانمندی های حوزه و دانشگاه و رویکرد نخبگان علمی و فرهنگی به خوبی بهره مند شویم که در این باره مجموعه مدیریت استان نیز تاکید و اهتمام خاصی دارد.

استاندار قم همچنین در ادامه بر لزوم تقویت ارتباط میان صنعت و دانشگاه به منظور کاهش مشکلات اقتصادی و به ویژه در عرصه تولید و اشتغال تاکید کرد و گفت: واقعیت آن است که در وضعیت کنونی ، دانشگاه های ما آن طور که باید و شاید با بدنه جامعه و از جمله صنعت ارتباط ندارد که باید در جهت رفع این نقیصه در سایه برنامه ریزی جدی و هوشمند گام برداشت.

وی بیان داشت: دانشگاه ها باید ارتباط خوبی با بخش های تولیدی و صنعتی و نیز مدیران اجرایی برقرار کنند که در این خصوص نیاز به راه اندازی دبیرخانه ای با ساختار معین و مشخص احساس می شود.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha