جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام نصیرایی

حوزه/مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی گفت: برخی ها که به بودجه حوزه های علمیه هجمه وارد می کنند، ندانسته و یا دانسته به دنبال قرار دادن مردم در برابر روحانیون هستند.

حجت الاسلام مجید نصیرایی مدیر حوزه  علمیه خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، با اشاره به هجمه های صورت گرفته علیه حوزه های علمیه، گفت: هجمه هایی که علیه حوزه صورت می گیرد ریشه آن جریان های استکباری هستند که همه تمرکزشان بر این است تا جشن 40 سالگی انقلاب صورت نگیرد.

وی افزود: دشمنان درصدد آن هستند تا هر عاملی که باعث ثبات و ایجاد گفتمان انقلاب اسلامی شده است را نشانه قرار دهند .

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی، روحانیت و حوزه را رکن و پایه های اصلی نظام و انقلاب دانست و تصریح کرد: حوزه های علمیه که نقش به سزایی در ایجاد و تشکیل انقلاب داشته و از ارکان اصلی نظام جمهوری اسلامی بشمار می روند و دشمنان سعی دارند که این پایه نظام را تضعیف کنند.

حجت الاسلام نصیرایی، تخریب چهره روحانیت را هدف بزرگ استکبار دانست و خاطرنشان کرد: دشمنان با تخریب چهره روحانیت و حوزه علمیه در میان مردم می خواهند، نظام را با سراشیبی مواجه کنند و برخی ها هم ندانسته و یا دانسته رفتارهایی را انجام می دهند که دشمنان از این موقعیت سواستفاده می کند.

وی ادامه داد: امروز دشمنان علاوه بر نشانه گرفتن حوزه به عنوان پایه و ستون تاسیس انقلاب، درصدد تضعیف جایگاه عامل اقتدار جمهوری اسلامی که رهبر جامعه است از دو جنبه شخصیتی و جایگاه ولایت فقیه هستند تا آن جایگاه را تزلزل دهند و در جامعه و با جوسازی ها و منحرف کردن افکار عمومی به دنبال رسیدن به اهداف خودشان هستند.

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی بهترین راهکار برای خروج از این هجمه های صورت گرفته را روشنگری در جامعه دانست و عنوان کرد: باید در جامعه به درستی و عقلانی روشنگری تبلیغ و تبیین شود و شفافیت به درستی صورت گیرد که بودجه حوزه علمیه درصدش نسبت به سایر ارگان ها با چه تفاوت محسوسی ارائه می شود.

حجت الاسلام نصیرایی با اشاره به بحث های صورت گرفته درباره بودجه حوزه های علمیه تصریح کرد: دشمنان سعی دارند با منحرف کردن افکار عمومی و دادن اطلاعات نادرست به مردم، روحانیت و حوزه را در برابر عموم قرار دهند.

وی ادامه داد: اگر ما بودجه حوزه و دانشگاه که با یکدیگر در یک راستا در حال حرکت هستند را مقایسه کنیم متوجه می شویم که با وجود درصد گیری و آمار اگر مقایسه ای بین هزینه یک دانشجو و طلبه در کشور صورت بگیرد خیلی از حقایق بیان خواهد شد .

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی با اشاره  کاهش بودجه حوزه های علمیه، گفت: برخی ها که به بودجه حوزه های علمیه هجمه وارد می کنند، تنها ندانسته و یا دانسته به دنبال قرار دادن مردم در برابر روحانیون هستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha