جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد میرزا محمدی

حوزه/ در غربت و مظلومیت پیامبر(ص) همین اندازه بس که با وجود ۴۱۰ آیه درمورد ایشان، یک پایان نامه درمورد شخصیت حضرت وجود ندارد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام میرزامحمدی عصر امروز در همایش دوره آموزشی مبلغین اداره کل اعزام مبلغ سازمان اوقاف وامور خیریه  که در سالن اجتماعات این سازمان درقم برگزار شد به موضوع شناخت جایگاه پیامبر(ص) اشاره کرد و گفت: براساس روایات معتبره جایگاه پیامبر(ص) و امام(ع) افضل من القرآن است. این نشان می دهد که ایشان تنها پیامبر رحمانی نبود، بلکه نفرین هم می کردند، با دشمنان جهاد می کردند، ولی بعضی افراد از  همین مسئله رحمانی استفاده کردند و آن را بهانه برای تخریب پیامبر(ص) قرار دادند.

این کارشنان مذهبی افزود: اگر کسی می خواهد در مورد معرفی پیامبر(ص) سخن بگوید لازم است 410 آیه قرآن و 8 موضوع در بحار در مورد جایگاها پیامبر(ص) را مطالعه کرده باشد و الا هر چه بگوید سخن نادرست گفته است.

وی اظهار داشت: تا کنون کسی نتوانسته پیامبر(ص) را درست معرفی کند و هر کسی از ناحیه نظر خود، بیان کرده و این نشان از ناقص بودن عقول عالم نسبت به جایگاه پیامبر(ص) است.

این کارشناس امور دینی با اشاره به شیطنت دشمنان برای عدم شناخت مردم نسبت به پیامبر(ص) اظهارداشت: متأسفانه در این میان افرادی بودند که نمی خواستند مردم نسبت به پیامبر(ص) شناختی داشته باشند، حتی با زحمت زیادی که فیلم دوران کودکی ایشان ساخته شد همه کار کردند تا این فیلم در دنیا نمایش داده نشود واین نشان از مظلومیت پیامبر(ص) است.

حجت الاسلام میرزامحمدی بابیان اینکه بهترین منبع برای معرفت نسبت به جایگاه پیامبر(ص)، قرآن است افزود: اگر غیر این باشد،ظلم به پیامبر(ص) شده است و راه معرفت را بسته ایم.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه اسلام بدترین ضربه را از ناحیه انصار دید و مهاجرین از همین اشتباه انصار نهایت استفاده را بردند، گفت: حدود 1400 سال اسلام از این ناحیه ضربه خورده است.

وی افزود: در غربت و مظلومیت پیامبر(ص) همین اندازه بس که با وجود 410 آیه درمورد ایشان یک پایان نامه درمورد شخصیت حضرت وجود ندارد و حتی درکشورهای خارجی توهین ها به پیامبر(ص) می کنند و بچه هایشان از همان کودکی بر علیه ایشان می شورانند و کاریکاتورها می کشند.

حجت الاسلام میرزامحمدی گفت: قرآن کریم فرماید« قرآن به نور پیامبر(ص) مبعوث شده است و در سوره انشراح فرمودند« که پیامبرخاتم(ص) دارای ویژگی است که بدون دعا کردن خدا به او عنایت کرده است و دیگر انبیاء با دعا کردن از خدای گرفتند و آن ویژگی شرح صدر بوده است.

 وی ادامه داد: ازدیگر ویژگی ایشان این است که نام ایشان در کنار نام خدا ذکر شده است. تعظیم نام ایشان و تعظیم جایگاه پیامبر(ص) از ناحیه خدا بود و تلاش همه اهل بیت(ع) برای همین بوده است.

وی افزود: حتی وقتی معاندین به خانه زهرای مرضیه(س) حمله می کنند، امیرالمؤمنین(ع) فرمودند« ای خانم باید صبر کنی تا نام پدر شما احیاء وزنده شود». این نشان از ارادت حضرات معصومین(ع) به پیامبر(ص) بود.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha