جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام علی سالاری

حوزه/ حجت الاسلام سالاری گفت: امروز یک طلبه نباید خود را حجره ها محصور کند و تمام هم و غم خویش را روی کتب درسی و دینی خلاصه کند، زیرا منفعل بودن طلبه بسیار خطرناک است.

حجت الاسلام علی سالاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در کردستان، اظهار داشت: خوشبختانه در طول چند سال اخیر شاهد ارتقا کمی و کیفی حوزه ها و مدارس علمیه در سطح استان کردستان بوده ایم که این را باید معلول تلاش شبانه روزی دلسوزان نظام و ملت دانست.

این کارشناس حوزوی با اشاره به اینکه توسعه حوزه های علمیه می تواند نقش بسیار کلیدی در تبیین افکار ناب اسلامی داشته باشد، افزود: همان گونه که انسان برای بقا و زیست خود نیازمند بسیاری از نعمت های خداوندی است، برای تغذیه روح خویش نیز نیازمند رحمانیت و معنویات می باشد.

حجت الاسلام سالاری در ادامه سخنان خود عنوان کرد: خوشبختانه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حوزه های علمیه توانستند به جز در بعد کمی، در بحث کیفی هم رشد چشمگیری داشته باشند و علما، روحانیون و طلاب بسیاری تربیت و تحویل جامعه اسلامی دهند.

این استاد حوزه در ادامه با تاکید بر اینکه نمی توان منکر برخی از کاستی ها در حوزه ها و مدارس علمیه کشور باشیم، گفت: هر روز که از عمر پربرکت این انقلاب می گذرد، برخی از کاستی ها نیز در مراکز آموزشی به ویژه در حوزه های علمیه دیده می شود که مهمترین مسئله و بهتر است بگوییم خلاء در حوزه های علمیه کشور، در حاشیه بودن مسائل پژوهشی است.

حجت الاسلام سالاری تصریح کرد: خوشبختانه در بحث منابع دینی و اسلامی هیچ گونه کمبودی در جامعه به ویژه در مراکز علمی نداریم، لذا طلاب و علاقمندان به مباحث دینی باید قدر این داشته را بدانند زیرا وضعیت کنونی حوزه ها با زمان رژیم ستم شاهی به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست.

این استاد حوزه در ادامه سخنان خود بیان داشت: امروز یک طلبه نباید خود را حجره ها محصور کند و تمام هم و غم خویش را روی کتب درسی و دینی خلاصه کند، زیرا منفعل بودن طلبه بسیار خطرناک است.

وی تصریح کرد: امروز طلاب باید روحیه جهادی و انقلابی داشته باشند، خدایی ناکرده اگر طلبه تنها خود را به کتب و دیگر اسناد درسی محدود کند، بی شک راههای نفوذ جریان های منحط فکری در جامعه اسلامی باز خواهد شد.

حجت الاسلام سالاری در ادامه اظهار داشت: خوشبختانه علما دین آثار بسیار غتنی برای ما به یادگار گذاشته اند، لذا طلاب باید قدر این داشته ها را بدانند و خود را به سلاح علم و دانش یعنی علوم دینی مجهز نمایند.

وی در پایان سخنان با اشاره به نزدیک بودن ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: شاید به جرأت بتوان گفت که یکی از مهمترین و با ارزش ترین اعیاد ملی ما ایرانیان همین دهه فجر انقلاب اسلامی است، زیرا در این دهه بساط زور و زر طاغوتیان به دست پیر جماران پیروان ایشان برچیده شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha