جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
ش

حوزه/ در مراسمی با تقدیر از خدمات جواد مقامی رئیس سابق مدرسه تمهیدیه جامعه المصطفی مشهد، حجت الاسلام عصارزاده به عنوان رئیس جدید این مدرسه معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از مشهد، در مراسم تودیع و معارفه مدیر مدرسه تمهیدیه برادران مجتمع آموزش عالی المصطفی مشهد که با حضور طلاب، استادان و نیز همکاران محترم مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی برادران برگزار گردید، استاد رجایی قاری بین المللی قرآن کریم با تلاوت قرآن کریم فضای جلسه را نورانی و معطر کرد.

در ادامه، حجت الاسلام عصارزاده، رئیس جدید مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی برادران، رویکردها و ضوابط جدید تربیتی، فرهنگی و آموزشی مدرسه بویژه برنامه های صبح معنوی را برای طلاب تشریح کرد.

رئیس مدرسه تمهیدیه برادران المصطفی مشهد با بیان اینکه " اولویت های مدرسه در نام آن نهفته است"، اولین و مهمترین اولویت مدرسه را قرآن و عترت دانست.

حجت الاسلام عصارزاده افزود: قرآن باید سرلوحه همه طلابی باشد که در این مدرسه حضور دارند و طلابی که از فارغ التحصیل می شوند، باید سواد قرآنی آنها در حد مطلوبی از حیث روخوانی و روانخوانی باشد.

وی در ادامه با یادآوری این نکته که در اینجا نظام مدرسه­ ای حاکم است، گفت: ما از دوستان خود خواستیم بین مسایل آموزشی با مسایل فرهنگی و تربیتی فرقی نگذارند و معتقدیم همان­طور که همه فعالیت­های آموزشی باید رویکرد تربیتی داشته باشد، تمامی فعالیت­های فرهنگی تربیتی و حتی مسأله­ ای مثل نماز جماعت نیز باید جنبه فراگیری و آموزشی پیدا کند و این دو امر نباید از هم تفکیک شوند.

 حجت الاسلام عصارزاده یادآور شد: دریک کلام، هدف ما از ورود طلبه به این مدرسه و خروج از اینجا «طلبه شدن» است، لذا انتظار ما از طلاب، جدیّت در درس و رعایت تقوی و اخلاق است.

رئیس مدرسه تمهیدیه در پایان از خدمات جواد مقامی رئیس سابق این مدرسه تقدیر و تشکر کرد.

در ادامه این برنامه، حجت الاسلام محمد حسین مهدوی مهر طی سخنانی  ضمن تشکر از رئیس سابق مدرسه بابت زحماتی که طی چندین سال اداره مدرسه متحمل شد ومدیریتی سالم و بدون تنش را اعمال نمود.

رئیس جامعه المصطفی مشهد در پایان، ضمن بیان سوابق رئیس جدید مدرسه تمهیدیه و آرزوی توفیق برای رؤسای فعلی و سابق آن در پست های جدیدشان، با اشاره به در پیش بودن دهه­ ی مبارک فجر انقلاب اسلامی، به بیان گوشه­ هایی از ظلم­ های دوران ستم­شاهی پرداخت و پیروزی این نهضت عظیم اسلامی را به مردم ایران، مسلمانان و نیز همه مظلومان و آزادی خواهان جهان تبریک گفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha