جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد حسینی شاهرودی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: متاسفانه سهوا یا تعمدا در بحث اشتغالزایی موانع بسیاری در کشور ایجاد کرده ایم در حالی که در بیشتر استانهای کشور استعدادهای فراوانی در زمینه تولید و اشتغال داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در استان کردستان، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد حسینی شاهرودی، صبح امروز با مدیرکل و کارکنان سازمان بهزیستی استان کردستان دیدار و گفتگو کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در این دیدار اظهار داشت: یکی از آرمان ها و اهداف تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی توجه به اقشار محروم و ضعیف در جامعه بوده است.

نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در مرام جمهوری اسلامی توجه و حمایت از اقشار ضعیف جامعه بسیار مورد تاکید است، البته دیگر اقشار نیز دارای حقوق شهروندی بر اساس نص صریح قانون هستند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: یکی از کارهایی که ما باید در جامعه اسلامی نهادینه سازیم بحث فرهنگ سازی در زمینه کمک افراد متمکن به قشر محروم جامعه است که این اصل در اسلام بسیار مورد تاکید قرار گرفته شده است.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی عنوان کرد: برنامه اصلی جمهوری اسلامی این است که به افراد ناتوان و بیکار این فرصت را بدهد که توانایی اشتغال و ورود به بازار را پیدا کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: بخشی از جامعه از معلولیت رنج می برند، لذا مسئولان مربوطه باید زیرساخت های ورود این افراد به عرصه تولید و کار را با ارائه آموزشهای لازم را مهیا سازند تا به این افراد عزت نفس و حس خوداتکایی بدهند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود: براساس قانون اساسی جمهوری اسلامی نزدیک به 3 درصد استخدام‌ها در بخش دولتی به جامعه معلولین اختصاص دارد لذا باید از چارچوب‌های مختلف برای تحقق این مهم استفاده کرد.

نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: نهادهای حمایتی به مانند کمیته امداد امام (ره) و سازمان بهزیستی باید در اصل به دنبال توانمندسازی باشند به کمک و خدمات رسانی صرف.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی ادامه داد: متاسفانه سهوا یا تعمدا در بحث اشتغالزایی موانع بسیاری در کشور ایجاد کرده ایم، در حالی که در بیشتر استانهای کشور استعدادهای فراوانی در زمینه تولید و اشتغال داریم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: یکی دیگر از کارهای مهم که باید نهادهای حمایتی همانند بهزیستی مدنظر داشته باشد جلوگیری از اشاعه ناهنجاری در سطح جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی ادامه داد: اگر می خواهیم که در زمینه پیشگیری از ناهنجاری های اجتماعی کارنامه موفقی داشته باشیم باید زمینه های پیدایش این آسیب ها را به کامل از بین ببریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha