جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
قطبی

حوزه/ حجت الاسلام قطبی گفت: رئیس دفتر تبلیغات اسلامی کار فرهنگی، هنری و رسانه ای را اثبات حقایق و رساندن حق به گوش مردم دانست و گفت: این مسئله در مدار تمدن سازی اسلامی و اقامه دین و توحید قرار دارد و این جشنواره یک قدم کوچک در این مسیر است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی صبح امروز در جلسه توجیهی جشنواره فرهنگی هنری امین خواهران طلبه، با اشاره به این که امروز همه برخورداری هایی که در جامعه اسلامی وجود دارد از دستاوردها و برکات نظام و انقلاب است اظهار کرد: اگر انقلاب نبود به یقین هرگز چنین سامانه باعظمتی به نام حوزه های علمیه خواهران شکل نمی گرفت و به لحاظ این که تجربه ارزشمند، فاخر و بلنددامنه مدارس علمیه خواهران از برکات نظام است، لذا امسال همزمان با  چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب پیشنهاد داده شد برای این که تاثیر فرهنگی و اجتماعی این رویداد را در جامعه معرفی کنیم حرکتی انجام شود.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با بیان سابقه خوب حوزه های علمیه خواهر در عرصه های دانشی و پژوهشی و تربیت طلاب در تمام سطوح حوزوی گفت: سال آینده از برخی موسسات آموزشی حوزه، فارغ التحصیلانی خواهیم داشت که مدرک سطح 4 حوزه را دریافت می کنند و این ارزش بالایی است، اما دستاورد مدارس علمیه منحصر به عرصه های دانشی و پژوهشی نیست، بلکه شعاع بلندی در عرصه های فرهنگی، هنری، اجتماعی و رسانه ای دارد  و به دلیل این که در جایی آمار آن درج نشده و کنار هم قرار نگرفته به چشم نمی آید.

وی افزود: روش ها و قالب های مختلفی در دنیا وجود دارد که می تواند از این جنس فعالیت ها را به رخ بکشد و یکی از آنها قالب جشنواره و نمایشگاه است و ما در حد بضاعت خود به این عرصه ورود کرده ایم. 

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با تاکید بر جایگاه ارزشمند تبلیغ  و ترویج دین به فرمایشی از رهبر انقلاب اشاره و تصریح کرد: رهبر انقلاب پیرامون تمدن سازی اسلامی فرمودند: اگر در یک نقطه از جهان بحث تمدن ایرانی اسلامی را عینیت دهیم کار علمی و خواسته دنیا به سمت ما متمایل می شود.

وی اضافه کرد: البته رهبر انقلاب پایه های چهارگانه توحید، عبودیت، کرامت انسانی و سبک زندگی اسلامی را برای تمدن سازی اسلامی عنوان کردند که جزء ماموریت مبلغین است و اگر بتوانیم این چهار مورد را در جامعه تحقق دهیم، تمدن اسلامی را رقم زده ایم.

 قطبی عنوان کرد: غرب ادعا می کند که انسان محور است در حالی که ما نیز می گوییم انسان محور هستیم، اما انسان خداشناس و موحد، محور تمدن است و این انسان کرامت و ارزش دارد و اگر شعاع این تفکر ادامه یابد، به تمام ابعاد زندگی انسان به عنوان سبک زندگی تسری خواهد یافت و همین مسئله است که جزء ماموریت مبلغین بوده و باید برای آن تلاش کنند.

وی خاطر نشان کرد: این چهار رکن در جامعه تجلی پیدا نمی کند، مگر با استفاده از ابزار و رسانه های فرهنگی، هنری و تبلیغی و این به آن معنا است که اگر عمیق ترین دانش های کلامی و فلسفی را به دست آوریم و در کتاب و کتابخانه قرار دهیم، اما در عالم منتشر نکنیم، هیچ کس موحد نخواهد شد و لذا فعالیت طلاب و مبلغین امتداد فعالیت های علمی دقیقی است که بزرگان دین در اثبات مفاهیم دین انجام داده اند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، کار فرهنگی، هنری و رسانه ای را اثبات حقایق و رساندن حق به گوش مردم دانست و افزود: این مسئله در مدار تمدن سازی اسلامی و اقامه دین و توحید قرار دارد و این جشنواره یک قدم کوچک در این مسیر است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha