جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
عباس سعیدی

حوزه/ مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: انواع فقرها ازجمله فقر علمی، حرکتی و ... در مدارس بررسی شده که در رأس همه این‌ها، فقر دینی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، عباس سعیدی، بعد از ظهر امروز در نشست کمیته همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش خراسان شمالی، اظهار کرد: در اجلاس سراسری نماز دستگاه آموزش و پرورش به‌عنوان پیش تاز در مقوله نماز و به‌عنوان دستگاه برتر شناخته شد که این موضوع مایه مباهات است.

وی با بیان اینکه در آموزش و پرورش موضوع اقامه نماز در اولویت برنامه‌های ما قرار دارد، اضافه کرد: در این راستا پیام اخیر مقام معظم رهبری در مورد نماز، از طریق معاونت پرورشی به همه ادارات و آموزشگاه‌ها ارسال شد تا بر حساسیت کار و بالا بودن اولویت نماز تأکید دوباره شود. همچنین در این زمینه شیوه‌نامه آموزش عملی نماز دوره ابتدایی تدوین و به مدارس سراسر استان ارسال شد و تأکید بر رعایت دقیق آن توسط آموزگاران و دانش‌آموزان هم صورت گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی اظهار کرد: اگر قرار است ساحت دینی و اخلاقی دانش‌آموزان را ارتقا دهیم باید از نماز شروع کنیم.

وی ادامه داد: در بررسی و رصد آسیب‌هایی که در مدارس موجود است به برخی موارد رسیده‌ایم که دانش آموزان را تهدید می‌کنند؛ از این‌رو باید در این زمینه تلاش کنیم با هماهنگی و همکاری روحانیت و حوزه علمیه این آسیب‌ها کاهش یابد.

سعیدی خاطرنشان کرد: انواع فقرها ازجمله فقر علمی، حرکتی و ... در مدارس آموزش و پرورش بررسی شده که در رأس همه این‌ها، فقر دینی قرار دارد؛ به‌گونه‌ای که اگر این فقر و کمبود با همکاری حوزه و آموزش و پروش جبران شود این خود سرآغاز کاهش سایر آسیب‌های موجود می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر دانش‌آموز درزمینهٔ دینی و عقیدتی به‌خوبی تربیت شود بدون شک به خیلی از آسیب‌هایی که امروز گریبان گیر دانش‌آموزان است پاسخ منفی می‌دهد.

سعیدی با تأکید بر اینکه یکی از فعالیت‌هایی که باید در این راستا دنبال شود بحث نماز است که نقشه راه آن هم تعیین شده است، اظهار کرد: باید با همکاری روحانیت بعد فقر دینی دانش آموزان را به‌عنوان هدف قرار داده و در این زمینه گام‌های استواری برداریم؛ زیرا وقتی دانش‌آموز ما نمازخوان شود دیگر کمتر به دنبال آسیب‌ها می‌رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رضا IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
    0 0
    با سلام. فقر دینی متأسفانه در بین مدیران و معلمان بیشتر از دانش آموزان موج می زند . چرا برنامه ای برای این افراد ندارید و سراغ دانش آموزان می روید . آخر الگوی دانش آموزان ، معلمان و مدیران هستند . نمی شود آن ها را به نماز جماعت برد و جلسه قرآن گذاشت ولی معلمان و مدیران در دفتر بنشینند .