جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله موسوی اصفهانی

حوزه/ آیت الله موسوی اصفهانی، در جمع دانشجویان معترض به fatf، گفت: اگر مجلس ما تحت ولایت است و خود را ولایی می نامد، زمانی که ایشان صریحاً فرمودند این لوایح به ضرر ماست، باید مخالفت صد در صدی خود را نشان دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در همدان، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی مدیر حوزه های علمیه استان همدان، شب گذشته در جمع دانشجویان معترض به fatf که در مسجد جامع شهر همدان برگزار شد، با اشاره به وقایع سال 42 و شروع نهضت انقلاب اسلامی، گفت: در آن سال امام(ره) شروع به بصیرت افزایی کردند و شاه هم برای ایجاد ترس امام(ره) را دستگیر کرد، اما با این دستگیری نه تنها امام از مواضع خود عقب ننشست، بلکه با قدرت بیشتر دست به روشنگری زدند.

مدیرحوزه علمیه همدان در ادامه ضمن خداقوت به دانشجویان بسیجی متحصن، اظهار کرد: اقدام شما جای تقدیر دارد، چرا که نظرات و مخالفت خود با fatf را به صورت علنی ابراز کردید و امیدواریم که نتیجه این تجمعات، تصویب نشدن این لوایح باشد.

وی با بیان این که شورای نگهبان یک بار fatf  را رد کرده بود، اظهار داشت: بعد از رد شدن توسط شورای نگهبان متاسفانه شاهدیم که عده ای با کمال پر رویی بازهم به تصویب این لایحه اصرار دارند.

آیت الله موسوی اصفهانی توجه به ظرفیت های داخلی را نیاز کشور عنوان کرد و گفت: زمانی که آقای حاجی بابایی اصول آموزشی مبتنی بر آموزه ها و مبانی دین اسلام را خدمت آقا برد، معظمله آن را تایید کردند، اما چرا بعداً آن را کنار گذاشتند و بر تصویب 2030 اصرار داشتند.

وی یادآور شد: اگر دولت ادعا می کند که پیرو ولایت است، باید بنا بر فرمایش حضرت آقا که فرمودند این لوایح به نفع مملکت ما نیست، از تصویب و ارائه آن خودداری می کرد.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: این لوایح حتی اگر علیه ملت نباشد باز هم نباید آن را تصویب کنیم، بلکه باید قانونی را که خودمان بر اساس صلاح کشور تدوین کرده ایم را تصویب کنیم.

وی، دولت را به تبعیت از رهبری توصیه کرد و گفت: ملت ایران ۴۰ سال خون دل خوردند که از دست این کشور های ستمگر رها شویم، اما واحسرتا که امروز برخی مسئولان می خواهند ما را در مسایل فرهنگی هم وابسته خارج باشیم.

آیت الله موسوی اصفهانی با اشاره به اینکه بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری حجت بر همگان تمام است، تصریح کرد: دولت بعد از متوجه شدن از نظر رهبری موظف اند که این لوایح را پس بگیرد.

وی در ادامه صحبت های خود بهارستان نشینان را مورد خطاب قرار داد و تاکید کرد: اگر مجلس ما تحت ولایت است و خود را ولایی می نامد، زمانی که ایشان صریحاً فرمودند این لوایح به ضرر ماست، باید مخالفت صد در صدی خود را نشان دهد.

مدیرحوزه علمیه همدان خاطر نشان کرد: نمایندگان خیلی شجاعانه باید رای خود را به مردم اعلام کنند و بدانند که مردم خواستار شفاف سازی و رسیدگی به وضع اقتصادی هستند.

وی، نبود نظارت صحیح را اشتباه بزرگ مسئولان دانست و گفت: چه طور برای کشف ۵ گرم هروئین این همه وسایل کنترلی وجود دارد، اما جلوی خروج این همه گوسفند از کشور را نمی توانند بگیرند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری، به استعفای مدیر کل ارشاد همدان نیز اشاره ای کرد و اظهار داشت: مدیر کل ارشاد از سمت خود استعفا داده و از همدان خواهد رفت این درسی برای دیگر مدیران است که بدانند ما مخالف تفریح سالم نیستیم، بلکه با رقصیدن و اوباشی مخالفیم و طرفدار تفریحات سالم و سازنده نیز هستیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha