جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
 آیت الله مصباح یزدی

حوزه/ رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: نباید همه تلاشمان را برای دنیا هزینه کنیم، آن کسی که برای اهداف مادی و دنیوی خود در پشت آیات و روایات مخفی می شود و اگر حقوقش کم شود صدایش در می آید،

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی شامگاه شنبه در آیین یازدهمین یادواره شهدای مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) اظهارکرد: شهدا با خون پاک خود بقای اسلام و انقلاب را رقم زدند و با نوری که از قلب شان جاری شد امت اسلام را حفظ کردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به آياتی از قرآن كريم، افزود: شهدا به برخي زندگان و جاماندگان بشارت مي دهند بطوریکه خاطرات و وصایای شهدا بيانگر اين است كه رسيدن به اين مقام دشوار نيست، ولي اين بشارت ويژه كساني است كه شايستگي و استحقاق اين بشارت را کسب کرده باشند.

آیت الله مصباح یزدی با قدرداني از زحمات دست اندركاران برگزاری اين يادواره بیان کرد: حضور در اينگونه مراسم انسان را برای دريافت فيض آماده مي كند. راه تقرب به خداي متعال تنها به نماز و روزه و اعمال عبادي مرسوم نيست، بلکه هر عملي با اخلاص در راه خدا انجام شود، داراي ارزش فراوان است.

آيت الله مصباح يزدي با اشاره به اينكه ارزش شهادت بر هيچ كس پوشيده نيست، ادامه داد: اما در كنار آن مسائلي وجود دارد كه بايد نسبت به آنها توجه داشته باشيم؛ به عنوان نمونه، در روايات خامه قلم عالمان ديني برتر از خون شهدا دانسته شده است.

استاد اخلاق حوزه علميه گفت: نبايد به خود و اعمال خود مغرور شويم و خود را برتر از ديگران بدانيم، اما بايد به خود اعتماد داشته باشيم و بدانيم كه اگر اعمال خود را مخلصا لله انجام دهيم، بنا به روايات، در بسياري از موارد اجري كمتر از اجر شهيد نخواهد داشت.

آيت الله مصباح يزدي بر جمع آوري و استفاده از خاطرات شهدا تأكيد و خاطر نشان كرد: بايد از خاطرات شهدا استفاده كنيم و در كنار اين خاطرات، تحليل ها و نكته هاي اخلاقي، ديني و عرفاني آن را تبيين نمائیم تا نفعي مضاعف داشته باشد.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تصریح کرد: نباید همه تلاشمان را برای دنیا هزینه کنیم، آن کسی که برای اهداف مادی و دنیوی خود در پشت آیات و روایات مخفی می شود و اگر حقوقش کم شود صدایش در می آید، باید مراقب باشد تا شامل تفاوتهای میان حیوان با انسان قرار بگیرد.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha