شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار

حوزه/ معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار گفت: طلاب امروز علاقه و کشش خاصی به سمت مسایل تحقیقاتی و پژوهشی دارند، لذا باید بسترهای لازم برای این طلاب و محققان جوان را مهیا نماییم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کردستان، حجت الاسلام محمدرضا معصوم خانی، امروز در جمع طلاب مدرسه سفیران بیجار، اظهار داشت: اگر در سرنوشت علمای بزرگ دین تحقیق و تفحص کنیم به اولین ویژگی های آنها که تحقیق و پژوهش بوده است می رسیم.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق(ع) بیجار با اشاره به اینکه پژوهش را باید زیربنای سایر علوم انسانی و تجربی عنوان کرد، گفت: شما طلاب در دوران تحصیل باید هم در بعد آموزشی و هم تهذیبی و هم پژوهشی همواره تلاش مستمری داشته باشید و بتوانید این سه صفت و خصیصه را همیشه با خود همراه داشته باشید.

این استاد حوزوی در ادامه با اشاره به ضرورت افزایش کتابخانه های مرجع در شهرستانها و شهرهای دورافتاده و محروم، افزود: امروز اگر طلبه ای یا دانشجویی به دنبال انجام پژوهش مورد نظر خود می باشد، لاجرم باید به کتابخانه یا اینترنت مراجعه کند، لذا داشتن این بسترها می تواند در امر پژوهش بسیار راهگشا باشد.

حجت الاسلام معصوم خانی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: خوشبختانه طلاب امروز علاقه و کشش خاصی به سمت مسایل تحقیقاتی و پژوهشی دارند، لذا باید بسترهای لازم برای این طلاب و محققان جوان را مهیا نماییم.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق(ع) بیجار ادامه داد: پژوهش در مسایل دینی به جز مراجعه به استاد، نیازمند مراجعه به اسناد مکتوب است، لذا حوزه های علمیه باید مدارس علمیه شهرستانهای را این حیث تغذیه نمایند و نیاز طلبه را مرتفع کنند.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق(ع) بیجار گفت: با وجود اینکه از نظر کمی مشکلی در بحث کتابخانه های عمومی و تخصصی در کشور و استانها نداریم، ولی بازهم در بحث محتوایی در اسناد مکتوب کمبودهای فاحشی احساس می شود که نیازمند رفع شدن است.

حجت الاسلام معصوم خانی در پایان سخنان خود اظهار داشت: از مدیریت حوزه علمیه استان کردستان؛ حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان که در این سالها تلاش های بسیاری برای نهادینه کردن مسئله پژوهش در حوزه علمیه این خطه تلاش کرده اند تشکر می نماییم و امیدواریم که پیگیری های ایشان همچنان ادامه داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha