جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سینما

حوزه/ فیلمساز و مستندساز حوزوی و منتقد فیلم بر لزوم ورود جدی تر حوزویان به عرصه فیلمسازی در دهه پنجم انقلاب تاکید کرد.

حسین اسدی زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: دفاع از انقلاب و حراست از دستاوردهای آن می طلبد که نیروهای مومن وانقلابی بیش از پیش وارد عرصه های فرهنگی و رسانه ای و هنری شوند و به خصوص طلاب و حوزویان مستعد در عرصه فیلمسازی و مستندسازی در دهه پنجم انقلاب باید ورود جدی تر و قوی تری در این باره داشته باشند.

وی افزود: امروز یکی از انتظارات جدی از حوزه، تلاش مضاعف در جهت تولید محتواست و این که ما بتوانیم این محتوای خوب و مناسب را در قالب هنر و رسانه به مخاطب انبوه عرضه کنیم.

این مستندساز و فیلمساز حوزوی همچنین گفت: در طول یک سال به طور متوسط حدود 100 فیلم و نیز صدها فیلم کوتاه در کشور تولید می شود که هیچ کدام این ها محصول حوزه نیست و بنده معتقدم که در شرایط فعلی حرکت حوزه به سمت تولید فیلم و نه فقط ارایه مشاوره و بحث فیلمنامه یک ضرورت است که نباید از آن غفلت کرد.

وی بیان داشت: رسالت اصلی ما طلبه ها و حوزویان ناظر به بحث تبلیغ و ارتباط با مخاطب است و این که بتوانیم آن ها را با معارف نورانی دین و آموزه های الهی آشناتر کنیم که این مهم بی شک با ساخت فیلم از سوی خود حوزویان بهتر محقق می شود.

اسدی زاده خاطرنشان کرد: نکته مهم دیگر این است که در رابطه با طرح و ساماندهی مباحث مرتبط با بنیان های نظری فیلمسازی طلاب و فضلا باید به شکل جدی کار کنند و ما در این زمینه به طور نسبی دستمان خالی است چه آن که در این چهل سال آن طور که باید و شاید کار جدی و عمیق نشده است.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha