جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
 تصاویر/ هجدهمین نشست مدیران میانی واحدهای ستادی مرکز مدیریت حوزه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین ملکدار گفت: در حال حاضر حدود ۳۰۰ منزل خالی از سکنه در شهرک مهدیه وجود دارد و تا بودجه لازم برای تعمیر و مرمت آن‌ها تامین نشود، نمی‌توان از آن ها را استفاده کرد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود ملک‌دار در هجدهمین نشست  مدیران میانی ستادی حوزه‌های علمیه که در مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد، عنوان کرد: در شهرک مهدیه   زمینه خوبی برای مدیریت حوزه وجود دارد  و حدود چهار سال گذشته شهرک مهدیه به امور طلاب واگذار شد و هیئت امنا و اساسنامه آن از ۲۵ سال گذشته ثبت رسمی شده بود.

وی تصریح کرد: از چهار سال گذشته هیئت امناء شهرک مهدیه توسط شورای عالی حوزه علمیه انتخاب شد که این هیئت مدیره تصمیمات اجرایی را اتخاذ می‌کند.

مسئول مرکز امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: از زمان واگذاری هیئت مدیره به حوزه علمیه، اقدامات قابل توجهی در زمینه های فرهنگی و وضع زندگی مردم صورت گرفته شد.

وی بیان کرد: ثبت نام برای سکونت در شهرک مهدیه به صورت سامانه ای انجام می‌شود و حدود دو هزار و ۸۰۰ نفر تا کنون در این سامانه ثبت نام کرده‌اند، در سال آینده نیز مجددا ثبت‌نام انجام خواهد شد.

مسئول مرکز امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه اظهار داشت: پیش بینی می‌شود که تا سال آیند از ۲۰۰ تا ۲۵۰ نفر از طلاب بتوانند از اسکان شهرک مهدیه برخوردار شوند و اسکان سایرین نیز در سال‌های آینده انجام می‌شود.

وی ابراز کرد: یکی از مشکلات ما برای ساخت اسکان در شهرک مهدیه، کمبود بودجه بوده و ما برای تامین بودجه به سراغ راه‌های دیگر رفتیم، درخواست از خیرین و نمایندگان ولی فقیه برای ساخت اسکان در شهرک مهدیه از جمله این راه‌ها می‌باشد.

مسئول مرکز امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه ادامه داد: در کنار این اقدامات، باید کارهای اقتصادی دیگری نیز انجام شود و در حال حاضر طرح های مهمی در حال گذراندن مراحل هستند و هدف ما این است که ۵۰۰ منزل در سال در شهرک مهدیه احداث شود.

حجت الاسلام و المسلمین ملک‌دار اضافه کرد: اگر در سال ۹۶، ۴۱۷ تخلیه داشتیم، نتوانستیم این تعداد خانوار را جایگزین کنیم و دلیل اصلی آن نیاز ساختمان‌ها به تعمیرات است و در حال حاضر حدود ۳۰۰ منزل خالی از سکنه در شهرک مهدیه وجود دارد و تا بودجه لازم برای تعمیر و مرمت آن‌ها تامین نشود، نمی‌توان آن ها را پر کرد.

مسئول مرکز امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه عنوان کرد: یکی از شرایط قطعی ما برای اسکان طلاب در شهرک مهدیه، معمم بودن، اتمام سطح یک حوزه و صاحب خانه نبودن طلاب است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
    0 0
    مهدیه رو کلا باید تعطیل کرد
  • محمود ملک‌دار IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
    0 0
    وقتی نمیتونید تعمیر کنید برای چی تخلیه میکند 500تا خونه معطل تصمیمات غلط