جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
بازدید جمعی از اساتید و دانشجویان هندی از رسانه حوزه

حوزه/ جمعی از اساتید و دانشجویان کارگیل هند با سفر به شهر قم، از رسانه رسمی حوزه های علمیه بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، جمعی از اساتید و دانشجویان هندی تحت اشراف موسسه یادبود امام خمینی(ره) شهر کارگیل هند با سفر به شهر مقدس قم، ضمن آشنایی با مراکز دینی و علمی شهر کریمه با حضور در ساختمان رسانه حوزه علمیه از بخش های مختلف آن بازدید کردند.

بر اساس این گزارش: اساتید و دانشجویان هندی ضمن بازدید از خبرگزاری حوزه و هفته نامه افق حوزه، با نحوه اطلاع رسانی از رویدادهای حوزوی و جهان اسلام در خبرگزاری حوزه آشنا شدند.

در ابتدای این دیدار که حجت الاسلام  و المسلمین میرغیاثی  ناظر علمی  رسانه حوزه، حجت الاسلام رمضانعلی عزیری سردبیر هفته نامه افق حوزه حضور داشتند،  حسن صدرایی عارف سردبیر خبرگزاری حوزه با ارائه گزارشی از فعالیت های رسانه ای حوزه های علمیه گفت: خبرگزاری حوزه به پنج زبان اخبار حوزه های علمیه و جهان اسلام را منتشر می کند که از جمله آن به زبان اردو است.

وی بیان داشت: خبرگزاری حوزه گزارش های متعددی از کشور هندوستان و حوزه های علمیه این کشور از جمله شهر کارگیل در خبرگزاری حوزه منتشر کرده است از جمله آن واکنش گروه ها، احزاب و مردم این کشور به سفر بن سلمان به هندوستان بود.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین حسین زاده از فعالان دینی در کشور هندوستان نیز در سخنانی گفت:کارگیل هند 150هزار مسلمان دارد که همه عاشق حضرت امام (ره)، مقام معظم رهبری و شهید مطهری هستند.

وی افزود: امروز بیشترین تجمع ها در مخالفت با سفر ولیعهد عربستان به هندوستان  در این شهر صورت می گیرد.

این فعال دینی خاطرنشان کرد: بعد از رحلت حضرت امام(ره) شخصی به نام آقای شیخ حسین ذاکر 40روز در کارگیل هند برنامه اجرا کرد که سفارت جمهوری اسلامی برای تشکر هزینه ها به ایشان 50 هزار روپیه می پردازد که ایشان  این مبلغ به علاوه فروش منزل مسکونی خود اقدام به تاسیس موسسه یاد بود امام خمینی(ره) می کند و اکنون 28 سال است که جوانان این منطقه را با معارف اسلامی و اهل بیت(ع) آشنا کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسین زاده گفت: شهر کارگیل 70پایگاه بسیج دارد که همه جوانان با چفیه در مراسمات شرکت  می کنند و کتاب های شهید هادی در آنجا مطالعه می شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha