جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 481585
۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۶
آیت الله محمد مومن

حوزه رئیس شواری سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با صدور پیامی، رحلت فقیه پارسا و عالِم ربانی آیت الله حاج شیخ محمد مؤمن را تسلیت گفت.

 به گزارش خبرگزاری«حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری، رئیس شواری سیاستگذاری ائمه جمعه کشور  با صدور پیامی، رحلت فقیه پارسا و عالِم ربانی آیت الله حاج شیخ محمد مؤمن را تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و اناالیه راجعون

ارتحال فقیه عالی مقام، عالم پارسا و مجاهد،حضرت آیت الله حاج شیخ محمد مؤمن قمی،موجب تاثر وتاسف گردید. آن مجتهد ژرف اندیش از پرورش یافتگان مکتب فکری و مبارزاتی امام راحل عظیم الشان بود که از همان ابتدای قیام و نهضت، آگاهانه و استوار پای در این راه پرفراز و نشیب نهاد و تا پایان عمر با برکتش بر عهد خود ماند.

آیت الله موءمن قمی از زمره ی فقهای بصیر و هوشمندی بود که در تمامی مراحل مبارزه و جهاد تا دوران پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن، در  سنگرهای تلاش و خدمت، صادقانه گام برداشت ودست از حمایت از راه روشن امام عزیز و رهبر حکیم انقلاب اسلامی، برنداشت.

نقش ماندگار وی در چهله اول انقلاب اسلامی، در مجلس خبرگان رهبری، در شورای عالی قضایی ،در شورای نگهبان، در شورای بازنگری قانون اساسی و در شورای عالی حوزه علمیه قم و جامعه محترم مدرسین، در تلاش برای تربیت شاگردان و در مجلس درس و بحثش  که به تبیین و تحکیم مبانی ولایت فقیه می پرداخت ،درخشان  وفراموش ناشدنی است.

سرانجام روح پاک آن فقیه انقلابی، پس از شصت سال مبارزات سیاسی و جهاد علمی و تلاش و خدمت به حوزه های علمیه و نظام اسلامی، به لقاء الله پیوست. رحمت و رضوان خدای کریم بر او باد.

اینجانب به نمایندگی از ائمه ی محترم جمعه سراسر کشور و اعضای ارجمند شورای سیاستگذاری ائمهء جمعه، فقدان غم انگیز این عالم فرزانه و زمان شناس را به محضر مقام معظم رهبری،مراجع عظام تقلید،نمایندگان معزز خبرگان و به ویژه به عموم مردم شهید پرور استان قم و شاگردان ایشان، خصوصا  خانواده ی وفرزندان ارجمند آن فقیه فقید تسلیت می گویم.

محمدجواد حاج علی اکبری

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha