جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام سعادتی

حوزه/ مسئول اداره پژوهش حوزه علمیه خراسان شمالی از برگزاری نشست تخصصی «جایگاه پژوهش در حوزه علمیه» ویژه اساتید و مسئولان پژوهش مدارس علمیه مختلف استان خبر داد.

حجت‌الاسلام امید سعادتی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، از برگزاری دوره پژوهشی ویژه اساتید و مسئولان پژوهش مدارس علمیه شهرستان‌های مختلف استان در بجنورد خبر داد و افزود: این دوره با عنوان «جایگاه پژوهش در حوزه علمیه» برنامه‌ریزی و برگزار شد.

وی اظهار کرد: با توجه به جذب مسئول پژوهش در اغلب مدارس علمیه و ضرورت آشنایی بیشتر آن‌ها با مباحث پژوهشی، برگزاری این دوره پژوهشی با حضور استاد قاسمی از اساتید حوزه علمیه خراسان در دستور کار قرار گرفت.

حجت‌الاسلام سعادتی هدف از برگزاری این دوره را تقویت دانش‌پژوهشی اساتید و مسئولان پژوهش مدارس علمیه شهرستان‌های مختلف خراسان شمالی دانست و گفت: علاوه بر این دو نشست علمی هم با موضوع جایگاه پژوهش در نظام آموزشی و همچنین مهارت‌های تحصیل موفق ویژه طلاب مدارس علمیه شیروان و بجنورد برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه به‌منظور تکمیل کادر اداری مدارس علمیه استان، شش معاون پژوهشی و سرباز طلبه پژوهش در مدارس علمیه خراسان شمالی جذب شده‌اند، گفت: در مدارس بالای 100 نفر طلبه معاون پژوهشی و برای مدارس زیر 100 نفر طلبه هم سرباز طلبه برای تصدی امور پژوهشی جذب شده است.

حجت‌الاسلام سعادتی با بیان اینکه حداقل مدرک تحصیلی برای جذب به‌عنوان معاون پژوهشی مدارس علمیه استان سطح دو حوزوی است، افزود: در این راستا امسال برای مدارس علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد، مدرسه علمیه امام خمینی (ره) بجنورد، مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم (ره) شیروان و مدرسه علمیه حضرت ولیعصر (عج) اسفراین معاون پژوهشی و در مدارس علمیه حضرت بقیة‌الله (عج) آشخانه و امام موسی کاظم (ع) جاجرم نیز با توجه به اینکه شمار طلاب این مدارس کمتر از 100 نفر است، سرباز طلبه امور پژوهشی جذب و به‌کارگیری شده است.

گفتنی است، حوزه علمیه خراسان هزار و 200 سال قدمت داشته و اکنون با بیش از 30 هزار طلبه که زیر نظر افزون بر دو هزار استاد در 131 مدرسه علمیه تحصیل می‌کنند، پس از حوزه علمیه قم بزرگ‌ترین مرکز حوزوی کشور است.

مدارس علمیه در استان خراسان شمالی از سال 1388 تا سال 1395 به‌صورت نمایندگی و تحت نظر حوزه علمیه خراسان بزرگ فعالیت می‌کردند؛ اما حوزه علمیه خراسان شمالی از شهریورماه 95 به مدیریت استانی ارتقا یافت.

اکنون در سطح استان خراسان شمالی درمجموع 15 مدرسه علمیه شامل 9 مدرسه ویژه برادران و شش مدرسه ویژه خواهران فعال بوده و امسال حدود دو هزار و 600 طلبه خواهر و برادر در سطوح تحصیلی یک تا چهار در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha