جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دیدار با خانواده شهید کوشه ای

حوزه/نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: شهدای اول انقلاب که در دوران سخت استقامت کردند و شکوه آفريدند انسان را به یاد شهادت یاسر، سمیه و پدر و مادر حضرت عمار یاسر می اندازد که دوران سختی را سپری کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، در دیدار با خانواده شهید سید هاشم کوشه ای از شهدای انقلاب بیرجند اظهار داشت: شهدای اول  انقلاب که در دوران سخت استقامت کردند و شکوه آفريدند انسان را به یاد شهادت یاسر، سمیه و پدر و مادر حضرت عمار یاسر می اندازد که دوران سختی را سپری کردند.

وی افزود: 13 سال تحمل مکه برای رسول اکرم و مسلمین سخت بود زیرا مسلمانان نمی توانستند به راحتی زندگی کنند و به حبشه هجرت کردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه شهدایی که پیش از پیروزی انقلاب به شهادت رسیدند در دورانی استقامت کردند که کسی تصور  پیروزی بر استکبار جهانی را نداشت، عنوان کرد: بلوک شرق و غرب، زمین را به دو نیمکره تقسیم کرده بودند و احتمال پیروزی ضعیف بود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی بیان داشت: امام فرمود ما تابع وظیفه هستیم و این شهدای انقلاب در انجام وظیفه پیروز شدند و جزو سابقون و صف شکنان بودند.

وی با بیان اینکه در آن شرایط سختی که بود اما با همه سختی ها خداوند انقلاب را پیروز کرد، خاطرنشان کرد: اما انقلاب اسلامی که پیش آمده است مقدمه نجات نوع انسان و ظهور حضرت مهدی(عج) است.

گفتنی است؛ شهید سید هاشم کوشه ای متولد 1327 در روستای کوشکک بیرجند بود که بعد از اتمام دوران دبستان و اخذ سیکل به همراه خانواده عازم مشهد مقدس شد و در آنجا ادامه تحصیل داد و توانست فوق دیپلم اخذ کند.

شهید کوشه ای دبیر تربیت بدنی بود اما در زمان  طاغوت دست از فعالیت و شرکت در راهپیمایی برنداشت به گونه ای که او را از مدارس مختلف به دیگر مدارس منتقل مي کردند تا مانع فعالیتش شوند اما او همچنان در تظاهرات شرکت می کرد تا در هنگام درگیری به کمک مصدومان برسد که سرانجام در یکی از راهپیمایی ها به ضرب گلوله شهید شد.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha