جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام امید رحمانی

حوزه/ مسئول اداره فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حوزه علمیه خراسان شمالی از برگزاری دو همایش خانواده آسمانی و مطلع عشق ویژه طلاب و روحانیان استان و خانواده‌های آن‌ها خبر داد.

حجت‌الاسلام امید رحمانی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار کرد: هم‌زمان با ایام سالروز میلاد دخت نبی مکرم اسلام و روز مادر، به همت اداره فرهنگی، اجتماعی و سیاسی و مشارکت واحد بانوان حوزه علمیه استان، دو همایش با عنوان خانواده آسمانی و مطلع عشق ویژه طلاب و روحانیان خراسان شمالی و خانواده‌های آن‌ها برگزار می‌شود.

وی افزود: در این راستا روز دوشنبه همایش خانواده آسمانی ویژه طلابی که از اسفند پارسال تاکنون صاحب فرزند شده‌اند با شرکت حدود 120 طلبه خواهر و برادر از مدارس علمیه خراسان شمالی در خانه فرهنگ شهرداری بجنورد برگزار شد.

حجت‌الاسلام رحمانی ادامه داد: در این همایش حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی و حجت‌الاسلام نصیری، استاد حوزه علمیه مشهد مقدس سخنرانی کردند.

وی اضافه کرد: بر اساس برنامه روز سه‌شنبه هم همایش مطلع عشق ویژه طلاب حین عقد با شرکت حدود 100 نفر از طلاب خواهر و برادر مدارس علمیه شهرستان‌های هشت‌گانه خراسان شمالی، با سخنرانی حجت‌الاسلام محمدعلی فیض‌آبادی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام رحمانی خاطرنشان کرد: افزون بر این طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه، همایش خانواده آسمانی با حضور طلاب خواهر و برادر و خانواده‌های آن‌ها در شهرهای فاروج، شیروان، آشخانه، گرمه، جاجرم و اسفراین هم با حضور این اساتید برگزار خواهد شد.

گفتنی است، حوزه علمیه خراسان هزار و 200 سال قدمت داشته و اکنون با بیش از 30 هزار طلبه که زیر نظر افزون بر دو هزار استاد در 131 مدرسه علمیه تحصیل می‌کنند، پس از حوزه علمیه قم بزرگ‌ترین مرکز حوزوی کشور است.

مدارس علمیه در استان خراسان شمالی از سال 1388 تا سال 1395 به‌صورت نمایندگی و تحت نظر حوزه علمیه خراسان بزرگ فعالیت می‌کردند؛ اما حوزه علمیه خراسان شمالی از شهریورماه 95 به مدیریت استانی ارتقا یافت.

اکنون در سطح استان خراسان شمالی درمجموع 15 مدرسه علمیه شامل 9 مدرسه ویژه برادران و شش مدرسه ویژه خواهران فعال بوده و امسال حدود دو هزار و 600 طلبه خواهر و برادر در سطوح تحصیلی یک تا چهار در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha