جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امام جمعه شیراز

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین دژکام، طلاب را به نوشتن مقاله ای درباره «حوزه علمیه و گام دوم انقلاب اسلامی» تشویق کرد و گفت: اگر هر کدام از طلابی که امشب مزیّن به لباس روحانیت می شوند تا ۱۵ شعبان مقاله ای تحت همین عنوان بنویسند، هدیه ای به آنان اعطا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام، شامگاه دوشنبه در مراسم تلبس طلاب مدارس علمیه شیراز که در حرم مطهر احمد بن موسی شاهچراغ(ع) برگزار شد، میلاد فاطمه زهرا(س) را به پیشگاه امام عصر(عج) و آحاد مردم تبریک گفت و اظهار داشت: امام صادق(ع) می فرماید حضرت مریم(س) برای امت خود سیده بود امام حضرت زهرا(س) سیده نسا نخستین و آخرین است یعنی در جهان بشریت هیچ بانونی به حضرت زهرا(س) نمی رسد.

نماینده ولی فقیه در شیراز با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری افزود: طلاب و روحانیون باید خود را برای 50 الی 60 سال خدمت آماده کنند، می خواهیم خدمات طلاب و روحانیون مایه سربلندی استان باشد.

امام جمعه شیراز به روایتی پیرامون صدیقه طاهره (س) اشاره و تصرحی کرد: حضرت زهرا(س) از هر جهت به پیامبر گرامی اسلام(ص) شباهت داشته اند.

وی ضمن توصیه ای به طلاب و روحانیون در زمینه تبلیغ دین مبین اسلام، بیان داشت: بنا نیست طلاب و روحانیون سخنان جدید بزنند، بلکه باید سخنان ائمه(ع) را بازگو و مطالبی بیان کنند که اساس دین آن را تایید می کند.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام، طلاب را به نوشتن مقاله ای درباره «حوزه علمیه و گام دوم انقلاب اسلامی» تشویق کرد و گفت: اگر هر کدام از طلابی که امشب مزین به لباس روحانیت می شوند تا 15 شعبان مقاله ای تحت همین عنوان بنویسند، هدیه ای به آنان اعطا خواهد شد.

وی تاکید کرد: در قسمتی از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که مقام معظم رهبری مطرح کرده اند آمده است که باید در راستای ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید عظمی گام برداریم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس ادامه داد: طلاب و روحانیون باید در زمینه علم و پژوهش کار کنند؛ حوزه علمیه جای تلاش و تحقیق است و باید جایگاه مقام علم را حفظ کنیم و در زمینه علم و پژوهش میدان داری کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha