جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان این‌که برای رسیدن به اهداف انقلاب باید جوانانه و جهادی کار کرد، گفت: بیانیه گام دوم به این سه سؤال اساسی پاسخ می‌دهد که چه بودیم؟، چه شدیم؟ و چه خواهیم شد؟ و در واقع گذشته، حال و آینده نظام اسلامی را بررسی می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در نشست هم‌اندیشی تبیین بیانیه گام دوم انقلاب، در جمع اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد واحد بجنورد، اظهار کرد: بیانیه مقام معظم رهبری درواقع نقشه راه انقلاب و نظام اسلامی در دهه پنجم عمر آن است.

وی با بیان اینکه این بیانیه باید از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار گیرد، اضافه کرد: بیانیه گام دوم به این سه سؤال اساسی پاسخ می‌دهد که چه بودیم؟، چه شدیم؟ و چه خواهیم شد؟ و درواقع گذشته، حال و آینده نظام اسلامی را بررسی می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اهداف سه‌گانه انقلاب، خاطرنشان کرد: اهداف این بیانیه، هدف‌های انقلاب است که مقام معظم رهبری آن را ترسیم و سپس راهکارها و ظرفیت‌های رسیدن به این مهم هفت محور اساسی را برای رسیدن به اهداف سه‌گانه بیان کرده‌اند.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی ادامه داد: در قرآن کریم نیز این سه هدف مهم را می‌بینم که پیامبر اکرم (ص) در بعثت خود آن را عملیاتی کرده است.

وی در ادامه افزود: برای تحقق مفاد این بیانیه باید علم و پژوهش جایگاه اصلی خود را پیدا کند، زیرا هرجایی که علم هست اقتدار و قدرت نیز وجود دارد و لازمه این کار این است که دررسیدن به مسائل علمی، کمال، رشد و بالندگی قانع نباشیم.

امام‌جمعه بجنورد تصریح کرد: مقوله دیگری که رهبر معظم انقلاب در بیانیه اخیرشان اشاره کردند، معنویت است و آن به این معناست که در کنار علم و دانش‌افزایی باید اخلاق، کرامت انسانی و اخلاقی و معنویت وجود داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان این‌که برای رسیدن به اهداف انقلاب باید جوانانه و جهادی کار کرد، گفت: جوانان جهادی، انقلاب اندیش و کارآمد باید این انقلاب را مدیریت کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha