جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مدرسه منصوریه شیراز

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان فارس گفت: خانواده دستگاهی است که هر چیزی در آن وزن می شود، لذا پیرامون این موضوع که جایگاه خانواده در نظام ارزشی کجاست؟ باید گفت که خانواده اصل و ریشه تمامی پدیده های فردی و اجتماعی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین احمد عابدی، ظهر امروز در جمع طلاب و روحانیون مدرسه علمیه منصوریه شیراز و خانواده های آنان با اشاره به مطالبی پیرامون خانواده اظهار داشت: حضرت علی(ع) می فرماید در خانه بودم که دیدم پیامبر(ص) نشسته و امام حسن و حسین(ع) سمت چپ و راست و حضرت و فاطمه زهرا(س) نیز در مقابل ایشان قرار دارد، بنابراین این حدیث دارای نکاتی است که جایگاه خانواده را نشان می دهد.

مدیر حوزه علمیه استان فارس، میزان را وسیله سنجش دانست که هر چیزی را با آن وزن می کنند، خاطرنشان کرد: آن دستگاهی که هرچیزی باید به وسیله او سنجش شود، چه مسائلی که مربوط به عالم ظاهری و چه مسائلی که مربوط به عالم باطنی است، وسیله سنجش او، خانواده است.

وی خاطرنشان کرد: خانواده دستگاهی است که هر چیزی در آن وزن می شود، لذا پیرامون این موضوع که جایگاه خانواده در نظام ارزشی کجاست، باید گفت که آن جایگاه خانواده اصل و ریشه تمامی پدیده های فردی و اجتماعی است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدی تصریح کرد: اگر بخواهیم ارزش هر امری را بفهمیم باید آن را درون خانواده قرار دهیم، چراکه پیامبر گرامی اسلام(ص) نیز چنین فرموده است البته در خانواده نیز مانند اصل بودن پدر مراتبی است.

وی به اجزای میزان اشاره و تصریح کرد: تا اجزا و بخش ها نباشد میزان نمی تواند هدف خود را جاری کند، لذا پیامبر(ص) فرمود فرزندان مانند کفه های میزان هستند، اگر کفه نباشد، از ترازو نیز کاری ساخته نیست، اولاد اگر صالح نباشد میزان نمی تواند هدف خود را اجرا کند، بعنی پیامبر(ص) که اصل این میزان است نمی تواند بدون فرزندان هدف غایی را پیش ببرد.

وی با بیان اینکه زن مقامی بسیار شایسته دارد، عنوان کرد: بانوان نیز باید بر روی این نقش توجه ویژه ای داشته باشن. اگر فرزندان بخواهند به جایی برسند، این مادر است که می تواند آنان را به مقام تعادل و عدل برساند، ما نباید بر اساس خواسته های نفسانی حرکت کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha