جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
 آیت الله فاضل لنکرانی

حوزه/ رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: مسئله خانواده بسیار مهم است و اکنون نیز که در چهل سالگی انقلاب اسلامی هستیم و بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری بیان شده است، باید ببینیم که در گام اول انقلاب چه قدم هایی برای تثبیت نهاد خانواده برداشته ایم و چه آسیب هایی خانواده ها را تهدید می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی امروز در دومین همایش فاطمی ویژه دانش آموختگان مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) و خانواده هایشان که در سالن اجتماعات این مرکز برگزار شد به تشریح اهمیت نهاد خانواده در اسلام و تلاش غرب برای نابودی این نهاد مقدس پرداخت.

وی خطاب به بانوان و همسران طلاب گفت: همسرداری شما با دیگران تفاوت زیادی دارد چرا که همسران شما داعیه حمایت از اسلام و نشر و تبلیغ معارف اسلامی دارند و باید قدر این موهبت الهی را بدانید.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) افزود: شما همسران طلاب در تمامی اعمال و پاداش نیک این طلاب شریک هستید و خدای متعال به شما و فرزندانتان عنایت ویژه خواهد کرد لذا تا می توانید برایشان آرامش فکری و روحی فراهم کنید چون اینها می خواهند از اسلام دفاع نمایند و تحصیل علوم اهل بیت(ع) داشته باشند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به مسئله خانواده و اهمیت و برکات آن در جوامع بشری از تلاش غرب و دشمنان برای ازبین بردن این نهاد مبارک گفت و خاطر نشان ساخت: مسئله خانواده بسیار مهم است و اکنون نیز که در چهل سالگی انقلاب اسلامی هستیم و بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری بیان شده است باید ببینیم که در گام اول انقلاب چه قدم هایی برای تثبیت نهاد خانواده برداشته ایم و چه آسیب هایی خانواده ها را تهدید می کند.

آیت الله  فاضل لنکرانی افزود: امروزه غرب درصدد از بین بردن نهاد خانواده است و در این مسیر از همه امکانات بهره می برد تا این نهاد مبارک را نابود کند، لذا باید تلاش کرد با بیان خوب و شایسته، آموزه های مکتب اهل بیت(ع) پیرامون خانواده و حقوق اعضای خانواده نسبت به هم برای مردم و جوانان بیان شود.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در پایان خاطر نشان ساخت: حوزه های علمیه در گام دوم انقلاب برای تحکیم بنیان خانواده باید فکر و اندیشه ارائه دهد.

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha