جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
احمدی

کتاب "حدیث آدینه" مجموعه ای از روایاتی است که در مورد ضرورت و اهمیت نماز جمعه می باشد و از منابع اصلی تحقیق و جمع آوری گردیده است.

حجت الاسلام سیدمحمد احمدی در گفت و گو با خبرگزاری«حوزه» در شهرکرد؛ با اشاره به تألیف کتابی پیرامون فریضه عبادی سیاسی نماز جمعه توسط او، اظهار کرد: کتاب «حدیث آدینه» مجموعه ای از روایاتی است که در مورد ضرورت و اهمیت نماز جمعه می باشد و از منابع اصلی تحقیق  و جمع آوری گردیده است.

وی افزود: در مقدمه این کتاب نگاه کلی به بحث نماز جمعه شده است و پس از آن روایاتی که در مورد اهمیت شب و روز جمعه و همچنین اهمیت نماز جمعه و جایگاه افرادی که در این نماز شرکت می کنند، بیان شده است.

امام جمعه فرخ شهر عنوان کرد: از دیگر بخش های این کتاب بیان روایاتی در مورد هشدارها و عواقب بی توجهی به نماز جمعه می باشد و بخشی نیز در خصوص آداب حضور در نماز جمعه و سکوت هنگام خطبه ها و آمادگی برای حضور در نماز جمعه است.

وی اضافه کرد: این کتاب برای استفاده عموم مردم به چاپ رسیده و در مواردی نیز برخی از ائمه جمعه هر هفته یک حدیث از این کتاب را در جمع نمازگزاران قرائت می کنند و با استفاده های تبلیغی به ترویج نمازجمعه می پردازند.

حجت الاسلام احمدی با تاکید بر دقت بالا برای استفاده از منابع تحقیقی مطمئن برای تالیف این  کتاب، تصریح کرد: 80 حدیث از منابع معتبر و مطمئن در این کتاب انتخاب و گردآوری شده اند  و به دلیل آن که آدرس روایات از منابع اولیه می باشد، بعضا دو تا سه منبع برای کتاب ذکر شده است.

وی خاطر نشان کرد: در برخی از نمایشگاه ها که مربوط به ستاد برگزاری نماز جمعه بوده این کتاب به صورت رایگان توزیع شده و استقبال خوبی نیز در جهت تبلیغ این فریضه دینی و الهی به عمل آمده است.

 مدیر حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری تعداد تیراژ این کتاب را 5 هزار جلد بیان کرد و ادامه داد: این کتاب تاکنون دوبار به چاپ رسیده است و در حدود 500 جلد از کتاب نیز برای مناسبت چهلمین سال برگزاری نمازجمعه که در مرداد سال 98 برگزار می شود، نگهداری شده است.

حجت الاسلام احمدی تاکید کرد: در نگارش این کتاب هیچ گونه بحث سود مالی مدنظر نبوده است و به دلیل این که احساس تکلیف در مورد این فریضه مهم سیاسی و عبادی و دیگر مواردی که ما مبلغین باید آن را تبلیغ کنیم وجود داشت، این کتاب به صورت رایگان در اختیار عموم قرار گرفت.


انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha