جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: با توجه به بیانیه امسال رهبری در اجلاسیه نماز، باید مسئولان و مدیران آموزش‌وپرورش برای سوق دادن دانش آموزان به نماز، فضای مدارس را به این سمت هدایت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در دیدار مدیرکل و معاونان آموزش‌وپرورش استان، ضمن تبریک سالروز تأسیس امور تربیتی و هفته تربیت، بر اهمیت بیشتر و اهتمام ویژه نسبت به تربیت انقلابی و اسلامی نسل آینده تأکید کرد.

وی با اشاره به اهمیت تربیت در مدارس، با بیان این‌که تربیت یک نوع استخراج است، اضافه کرد: تربیت درواقع گنجی نهفته در وجود همه انسان‌ها است و باید برای رسیدن به این گنج باید زحمت کشید تا بالفعل شود.

امام‌جمعه بجنورد افزود: تربیت انسان‌ها با موعظه کردن آن‌ها تفاوت اساسی دارد و اثرگذارترین روش تربیت، الگو دادن به افراد جامعه است؛ ازاین‌رو لازم است مدیران و مسئولان برای تربیت هرچه بهتر دانش آموزان، نسبت به شناساندن الگوهای مناسب به دانش آموزان اقدام کنند.

وی گفت: با توجه به بیانیه امسال مقام معظم رهبری در اجلاسیه نماز، حساسیت پرداختن به موضوع نماز در مدارس بسیار بالاست؛ به همین دلیل باید مسئولان و مدیران آموزش‌وپرورش برای سوق دادن دانش آموزان به نماز، فضای مدارس را به این سمت هدایت کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه خطاب به معلمان اظهار کرد: باید معلمان خود را به سلاح علم و تقوا مجهز کرده و با مطالعه آثار علامه بزرگوار شهید مطهری بر عمق علمی خود بیفزایند، چراکه به قول امام راحل آثار این شهید بزرگوار بی استثناء آموزنده است.

وی همچنین با تأکید بر مطالعه وصیت‌نامه سیاسی الهی امام راحل از سوی مدیران و معلمان، اضافه کرد: باید وصیت‌نامه بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی در همه مراکز و مؤسسات علمی و آموزشی کشور مورد توجه قرار گیرد و همه بخش‌ها و نکات این وصیت‌نامه از مقاطع پایین مدرسه برای دانش آموزان تبیین شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر این‌که توجه به وصیت‌نامه امام راحل باید در کتب آموزشی مدارس و دانشگاه‌های کشور فراگیر شود، ادامه داد: آن چیزی که امروز تحت همین عنوان در دانشگاه‌ها وجود دارد کافی نیست.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha