جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام ایرانی مدیر حوزه علمیه کرمانشاه:

حوزه/ مدیر حوزه علمیه کرمانشاه گفت: بیانیه گام دوم در حقیقت ترسیم کلی راه طی شده نظام اسلامی در ۴۰ سال گذشته و سند راهبردی و چراغ راه نظام اسلامی برای آینده است.

حجت الاسلام ایرانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، در کرمانشاه، با اشاره به اهمیت بیانیه گام دوم و سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند: یکی از وظایف منتظران در دوران غیبت «آماده‌سازی زمینه‌ی اقدام حضرت»،و در یک جمله‌ی کوتاه "ایجاد تمدن اسلامی" است، گفت: زمینه سازی برای ایجاد تمدن اسلامی، مأموریت اصلی منتظران در قالب بستر سازی، جهت ظهور آیت کبرای الهی حضرت حجت(عج) می باشد.  

وی با اشاره به اینکه در این بیانیه در حقیقت سرگذشت 40 ساله انقلاب و برکات نظام اسلامی هر چند مختصر اما با بیانی رسا و جامعیتی منصفانه بیان شده،گفت: بیانیه گام دوم در تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در 40 سال گذشته و درتشریح نگاهی به آینده در برابر دیدگان انسانهای منصف و بی تعصب قرار دارد.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه با بیان اینکه خیلی بجاست مقایسه ای از وضعیت امروز کشور و روزهای آغازین انقلاب و پیشرفتهای چشمگیر داشته باشیم، گفت: گر چه حضرت آقا از ظرفیتهای نیروی انسانی،فرصتهای مادی، و... اشاره داشت اما جای کار زیادی وجود دارد.  

وی با تاکید بر اینکه مهمترین توصیه های رهبری معظم سفارش به علم، پژوهش و کم کردن فاصله علمی با پیشرفت های علمی در سطح دنیاست، گفت: گر چه توصیه به اخلاق،معنویت، عدالت و مبارزه با فساد و نیز استقلال ملی و ایستادگی در مقابل مستکبران عالم مورد توجه ایشان قرارگرفته است.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه گفت: بیانیه گام دوم در حقیقت ترسیم کلی راه طی شده نظام اسلامی در 40 سال گذشته و سند راهبردی و چراغ راه نظام اسلامی برای آینده است.

حجت الاسلام ایرانی با اشاره به اینکه جایگاه نسل جوان از منظر مقام معظم رهبری نکته برجسته بیانیه گام دوم بود، گفت: اُمید ولایت به نسل جوان و توجه ویژه ایشان به نقش آفرینی جوانان در پیشبرد اهداف نظام اسلامی نقطه عطفی در این بیانیه می باشد.

وی با بیان اینکه ضروری است حوزه های علمیه وظائف خود را نسبت به منویات معظم له به نحو شایسته انجام دهند، گفت: حوزه های علمیه و طلاب انقلابی باید علمدار تحقق بیانیه گام دوم در بین اقشار مختلف جامعه باشند.   

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به اینکه حوزه های علمیه و طلاب جوان باید مبتنی بر بیانیه مذکور نسبت به تحقق آن برنامه ریزی و اقدام جهادی انجام پذیرد، گفت: طبیعتا نقش مدیران،اساتید و فضلای حوزه های علمیه در این زمینه بسیار تاثیر گذار است.

  وی با بیان اینکه بجاست فضلای حوزه های علمیه بدون فوت وقت و اضاعه فرصت حلقه های کارشناسی و هیئت های اندیشه ورزی تشکیل دهند، گفت: راهکار مناسب، ایجاد گفتمان و جریان سازی برای اجرای منویات معظم له فراهم آورده تا سایر اقشار جامعه از برکات این حلقات بهره مند گردند.

حجت الاسلام ایرانی در پایان با اشاره به اینکه با توجه به شرایط سیاسی، اجتماعی کشور و نگرانی روحانیت و طلاب جوان از تدبیری برخی مسئولین، گفت: تبیّین درست بیانیه گام دوم می تواند نشاط علمی،انقلابی، اخلاقی، اجتماعی و... را در میان طلاب جوان بوجود آورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha