شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
هنری

حوزه/رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه رویکرد حضور گروه های جهادی در استان را به سمتی می بریم که تولید اشتغال صورت گیرد، گفت: ۱۵۱ گروه جهادی با جمعیتی حدود دو هزار و ۱۴۰ جهادگر و متشکل از یک هزار و ۲۷۷ برادر و ۸۶۳ خواهر در ایام نوروز برای حضور در مناطق مختلف استان خراسان جنوبی شرکت خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از بیرجند، مهدی هنری رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی، صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: 151 گروه جهادی با جمعیتی حدود دو هزار و 140 جهادگر و متشکل از 1277 نفر از برادر و 863 خواهر در ایام نوروز برای حضور در مناطق مختلف استان خراسان جنوبی شرکت خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه در این ایام شاهد حضور گروه های جهادی مهمان نیز خواهیم بود، بیان داشت: ۷ گروه مهمان با جمعیتی حدود ۶۰۶ نفر تاکنون برنامه های خود را قطعی کرده اند که اکثر آنها از دانشجویان دانشگاه های تهران هستند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی عنوان کرد: این تعداد متشکل از 385 نفر برادر و 221 نفر خواهر هستند که در شهرستانهای سربیشه، نهبندان، درمیان و طبس حضور خواهند داشت.

هنری اعلام کرد: گروه های جهادی علاوه بر فعالیت هایی که در بازه زمانی مشخص شده، آمار و اطلاعات و احصای مشکلات روستاها را نیز خواهند داشت و برنامه ای را در آینده نزدیک برای حضور 5 ساله در منطقه تدوین خواهند کرد.

وی اضافه کرد: این اقدام در راستای تقویت اثربخشی گروه های جهادی در مناطق محروم صورت می گیرد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه رویکرد حضور گروه های جهادی در استان را به سمتی می‌بریم که تولید اشتغال صورت گیرد، گفت: در مباحث عمرانی نیز پروژه هایی را که به گروه های جهادی پیشنهاد داده ایم پروژه هایی است که زیرساخت اشتغال است و بسیاری از کارگاه های اشتغال الگویی را در مناطق هدف جهادگران در زمینه آموزش و بازاریابی برای فروش محصولات برپا خواهیم کرد.

هنری با اشاره به اینکه نقاط هدف گروه های جهادی حدود 150 نقطه است که 121 نقطه روستایی است و حدود 30 نقطه مربوط به حاشیه شهرها و مناطق محروم شهری می شود، عنوان کرد: با توجه به اینکه تعطیلات نوروز مصادف است با برگزاری ایام اعتکاف، پیش بینی شده گروه های جهادی از برنامه های مربوط به اعتکاف که در نقاط مختلف استان برگزار خواهد شد حمایت خواهند کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بیش از 500 جهادگر لحظه تحویل سال در مناطق محروم خواهند بود و با برنامه های ویژه ای که برنامه ریزی شده، به استقبال سال جدید خواهند رفت.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha