جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام محمد حسین مختاری-رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مختاری گفت: ثبت نام آزمون اختصاصی دانشگاه مذاهب اسلامی ویژه طلاب برادر و خواهر برای سال تحصیلی ۹۹-۹۸ در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تمدید شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین مختاری در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، با اشاره به برگزاری آزمون مقاطع دکتری در رشته تاریخ اسلام و حقوق و کارشناسی ارشد در رشته حقوق و علوم قرآنی از بین طلاب واجد شرایط، گفت: در این دو سال اخیر، همه تلاش مسئولین دانشگاه مذاهب اسلامی، جذب حداکثری طلاب واجد شرایط در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری برای تحصیل در این دانشگاه بوده است.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی افزود: در این دانشگاه جذب دانش پژو صرفا با مجوز وزارت علوم و هیأت امنای این دانشگاه انجام می شود و طریقه دیگری وجود ندارد.  

وی عنوان کرد:هدف از برگزاری آزمون و جذب دانش پژوه از میان طلاب مستعد، تقویت بنیه تقریبی است، چون پروژه تقریبی از جمله مسائل و موضوعات مهمی است که همواره رهبر انقلاب بر روی آن تأکید کرده و تأکید دارند.

حجت الاسلام والمسلمین مختاری بیان داشت: رویکرد تقریبی در بین اهل علم، ضرورت بیشتری دارد و در همین رابطه انسجام و ایجاد اتحاد و وحدت میان پیروان مذاهب اسلامی به صورت نظری و آکادمیک می تواند تأثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی افزود: از سوی دیگر، دانشگاه تقریب، نیاز به نیروی انسانی قوی، کارآمد و صاحب نظر دارد، به همین دلیل معتقدیم در بین طلاب، افراد مستعد، صاحب نظر، قوی، نخبه و فاخری وجود دارند و می توانند در ارتقای ایجاد وحدت، هم افزایی و هم فکری در میان پیروان مذاهب کمک کنند.

وی عنوان کرد: کار جذب طلاب فاخر و نخبه در دوره های گذشته انجام شده و هم اکنون در  مقطع کارشناسی: رشته های فقه و حقوق امامیه، فقه و حقوق شافعی، فقه و حقوق حنفی، زبان و ادبیات عرب،علوم قرآن و حدیث
مقطع کارشناسی ارشد: رشته های فقه مقارن و حقوق جزای اسلامی، فقه مقارن و حقوق خصوصی اسلامی، تاریخ اسلام، فقه مقارن و حقوق عمومی اسلامی و فلسفه و کلام اسلامی، ادیان ابراهیمی، علوم قرآن و حدیث و عرفان اسلامی مقطع دکتری: رشته علوم قرآن وحدیث، فقه و مبانی حقوق اسلامی، تاریخ اسلام نیز در حال انجام است.

حجت الاسلام والمسلمین مختاری بیان داشت: از اهداف دیگر جذب کادر سازی نیرو، تربیت و آموزش نیرو در عرصه تقریب مذاهب و اثرگذاری در مدیریت بخش های تقریبی و مذاهب خواهد بود.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی افزود: همچنین از میان طلاب و فضلای شیعه و اهل سنت از استان هایی مانند کردستان، هرمزگان، سیستان و گلستان، افرادی جذب شده و مشغول تحصیل می باشند.

وی عنوان کرد: معتقدیم عالمان دین که صاحب خطابه، منبر، بیان و قلم می باشند، می توانند جامعه را به سمت اندیشه تقریبی سوق دهند.

حجت الاسلام والمسلمین مختاری بیان داشت: عالمان دین در پیش گیری و جلوگیری از ترویج تفکر تکفیری، ترویج خشونت و مبارزه با افراط، می توانند مسئولیت سنگین و نقش مؤثری داشته باشند.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی افزود: نوع قرائت، تفسیر و نگاهی به متون دینی، تؤام با عقلانیت و دور از قرائت های افراطی، تند و خرافی، می تواند به تأمین امنیت و آرامش در جامعه کمک کند.

وی عنوان کرد: اگر اسلام آنچه که هست، به جامعه و نسل جوان ترویج و منتقل شود، قطعا گرایش به اسلام که سازنده برای جامعه است، اسلامی که به بُعد تربیتی، هدایتی و علمی تأکید دارد، در دانشگاه مذاهب اسلامی با تربیت نیروی انسانی می توان به این هدف مهم رسید.

حجت الاسلام والمسلمین مختاری بیان داشت: در دوره اول برگزاری آزمون در قم و برای تحصیل طلاب در این دانشگاه در این شهر از بین طلاب واجد شرایط در مقطع  دکتری از بین 100 نفر، 7 نفر و کارشناسی ارشد 20 نفر پذیرفته شدند و همین تعداد در دور دوم خواهد بود. در این ورودی سن مطرح نخواهد بود.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی افزود: کسانی که در این دانشگاه تحصیل می کنند، نوع نگاه و تفکر شان به مذهب عوض می شود، این اثر گذاری حتی در سخنرانی کاملا مشهود خواهد بود.

وی عنوان کرد: همه تلاش دشمن ایجاد اختلاف بین دو مذهب است، ولی این دانشگاه به دنبال ایجاد شکل گیری گفتمان واحد، وحدت و یکپارچگی و هم افزایی است.

حجت الاسلام والمسلمین مختاری  خاطرنشان کرد:‌ این آزمون 5 اردبیهشت ماه ۹۸  با توجه به مندرجات دفترچه آزمون در شهرهای تهران، قم، بندرعباس، زاهدان، سنندج و گنبد کاووس  و بوشهر برگزار خواهدشد.

لازم به ذکر است طلاب واجدشرایط تا ۲۲فروردین می توانند با مراجع به سایت دانشگاه مذاهب اسلامی www.reg.mazaehb.ac.ir ثبت نام کنند؛ علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۰۲۵۳۷۸۳۲۰۰۱ تماس حاصل نمایند.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha