جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امام جمعه شیراز

حوزه/ امام جمعه شیراز به نظریه پردازی در عرصه هنر های مختلف اشاره کرد و هنچنین آن را نیاز جدی این بخش دانست و تصریح کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند باید کرسی های نظریه پردازی هنری تشکیل شود تا ضعف در این بخش از بین برود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام صبح امروز در دیدار اعضای ستاد هفته هنر انقلاب اسلامی که در دفتر امام جمعه شیراز برگزار شد، اظهار داشت: در عرصه هنر نیاز به انجام چند کار مختلف از جمله تولید هنری داریم که شاید به اندازه نیاز نیست.

نماینده ولی فقیه در استان فارس، تولیدات هنری را به کافی ندانست و تاکید کرد: باید تولید را در این عرصه افزایش دهیم و به مدیریت عرصه هنر بپردازیم تا این نگاه را تقویت کنیم.

امام جمعه شیراز به نظریه پردازی در عرصه هنر های مختلف اشاره کرد و هنچنین آن را نیاز جدی این بخش دانست و تصریح کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند باید کرسی های نظریه پردازی هنری تشکیل شود تا ضعف در این بخش از بین برود.

وی به افتتاح نمایندگی مجمع عالی حکمت اسلامی در شیراز اشاره کرد و بیان داشت: تشکیل مجمع حکمت اسلامی می تواند مژده ای باشد تا در این موضوع پیش روی داشته باشیم، همچنین امیدواریم این مجمع بتواند گامی در حیطه نظریه هایی عرصه هنر مرتبط با زندگی مردم بردارد.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام موضوع مسجد محوری را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: در تمدن اسلامی برای هر مکانی باید کاربردی تعریف کنیم. اینکه مسجد باید محوری باشد صحیح است، اما اگر به کاربری آن دقت نکنیم ممکن است دچار مشکل شویم، اینکه مسجد را برای چه موضوع ساخته شده است باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در پایان با بیان اینکه کاربرد های هنر در عرصه هنر باید مورد توجه قرار گیرد، ابراز کرد: باید کاربرد های هنر را از محدوده ای که است، فراتر ببریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha