شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
​مسلمانان قربانی اصلی نفرت در نیوسات ولز استرالیا هستند

حوزه/ درحالی که سیاستمداران استرالیایی مدعی مبارزه با جرایم نفرت محور و ضدمذهبی هستند، یک گزارش جدید توسط موسسه جرم شناسی سیدنی نشان داد که مسلمانان و جامعه اسلامی بزرگترین قربانیان نفرت در ایالت نیوساوت ولز استرالیا محسوب می شوند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از  thebigsmoke، یک مطالعه اخیر که توسط موسسه جرم شناسی سیدنی در استرالیا انجام شده نشانگر این است که بیشترین جرایم نفرت محور و ضدمذهبی در ایالت نیوساوت ولز در جنوب این کشور علیه مسلمانان بوده است.

گیل ماسون استاد دانشگاه جرم شناسی در سیدنی این یافته ها را براساس ارزیابی داده های به دست آمده از نیروی پلیس نیوساوت ولز از جرایم گزارش شده در بازه زمانی (جولای 2013 تا ژوئن 2016) به دست آورده است. این نخستین باری است که نیروی پلیس اطلاعات مربوط به جرایم را ثبت و نگهداری می کند.

این استاد دانشگاه با بررسی داده ها به این نتیجه رسید که به طور میانگین، اکثریت جرایم آزار و اذیت، خسارت به املاک و تهدیدات مجرمانه و ارعاب بوده اند.

طبق آمار به دست آمده 81 درصد از جرایم متعصبانه گزارش شده به پلیس با انگیزه نژادی، قومیتی و دینی انجام شده اند. و در این میان اکثریت 73% قربانیان جرایم نژادی، قومیتی و دینی را مسلمانان تشکیل می دادند. این درحالی است که یهودیان تنها 14% در معرض جرایم نفرت محور بوده اند.

گفته می شود در 21 ژوئن 2018 ، پارلمان ایالتی نیوساوت ولز قانونی برای مبارزه با جرایم نفرت محور به تصویب رساند. طبق این قانون تهدید و ارعاب دینی، قومیتی، نژادی، و جنسیتی در این ایالت می تواند جریمه ای معادل 11 هزار دلار و تا مرز 3 سال زندان در برداشته باشد.

مارک اسپیکمن دادستان ایالتی دراین رابطه گفته بود: این قانون افراد و گروه ها را در مقابل ترسوهایی که سعی دارند مردم بی گناه را با آزار و اذیت فیزیکی و کلامی مورد تهدید قرار دهند در امان نگه خواهد داشت.

وی افزود: ما نمی گوییم که مردم حق انتقاد یا گفتن نظرات و عقایدشان را ندارند اما اگر آن ها از مرزها بگذرند و به تهدید و ارعاب و خشونت روی بیاورند با آنان برخورد می شود.

 

با این حال گزارش اخیر نشان داده که پلیس نیوساوت ولز در سال های 2009 تا 2013 عملا هیچ اقدامی برای مبارزه با جرایم نفرت محور انجام نداده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha