جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
فخر

حوزه/مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در سطح استان دو طرح مصوب کشوری داریم گفت: این دو طرح شامل موزه استکبارستیزی و مرکز فرهنگی دفاع مقدس در مرکز استان می باشند که هنوز تا تکمیل آن فاصله زیادی داریم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، محمدرضا فخر، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی عصر امروز در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان خراسان جنوبی اظهار داشت:  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تجلیل از یادگاران فرهیخته دوران دفاع مقدس، شهدای گمنام و احداث یادمان، راهیان نور، مباحث ادبی، هنری و سینمایی در حوزه دفاع مقدس، مرکز اسناد دفاع مقدس و موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس از جمله ماموریت‌های این اداره کل است.

وی با اشاره به پنجم اردیبهشت ماه سالگرد شکست آمریکا در صحرای طبس، افزود: سال گذشته با حضور مردم و تلاش های انجام شده، مراسم خوبی برگزار شد که در سطح کشور و بین‌المللی بازتاب خوبی داشت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی مطرح کرد: با توجه به ظرفیت بسیار خوب مکان مورد وقوع حادثه، باید توجه جدی به بحث پنجم اردیبهشت ماه و زیرساخت‌ها داشته باشیم.

فخر با بیان اینکه متاسفانه در صحرای طبس به دلیل کمبود اعتبارات با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستیم گفت: در این راستا تقاضا داریم دستگاه‌های اجرایی از برگزاری مناسب این برنامه ها پشتیبانی کنند.

وی متذکر شد: باید ظرفیت‌های صحرای طبس برای مباحث گردشگری استفاده شود و در این راستا می‌توان هم بحث گردشگری و هم سیاحتی را شاهد بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی در خصوص دانشنامه دفاع مقدس اظهار داشت: در این راستا نزدیک به یک هزار و 800 مدخل مرتبط با دفاع مقدس در خراسان جنوبی آماده شده که از این تعداد 400 مورد به تصویب تهران رسیده است.

فخر افزود: این امر به عنوان بخشی از دایرةالمعارف کشوری ضرورت دارد همه در شناساندن ایثارگری مردم استان در دوران دفاع مقدس ورود کنند و کار منسجمی انجام شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: در سطح خراسان جنوبی در طی هشت سال دفاع مقدس 25 هزار نفر از استان در قالب رده‌های مختلف در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شرکت کردند و ضرورت دارد این مباحث مدنظر قرار گیرد و دانشنامه انجام شود.

فخر با بیان اینکه شورای علمی برنامه‌ریزی دانشنامه دفاع مقدس با همکاری دانشگاه‌ها، جزو علمی‌ترین شورای دانشنامه‌ها در سطح کشور است بیان کرد: خراسان جنوبی جز هشت استان پیشرو در بحث دانشنامه است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در سطح خراسان جنوبی دو طرح مصوب کشوری شامل موزه استکبارستیزی و مرکز فرهنگی دفاع مقدس را داریم عنوان کرد: مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس در مرکز استان 13 هکتار زمین آن واگذار و بخشی از وجه پرداخت شده است و ۷۰۰ متر فندانسیون قسمت اداری انجام شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با بیان اینکه مجموع اعتباری که تا پایان پروژه پیش بینی شده 7 میلیارد و 500 میلیون تومان است گفت:برای سال 97 فقط 75 میلیون تومان گذاشته اند که محقق نشده است.

فخر بیان داشت: موزه شکست استکبار صحرای طبس نیز دچار فرسایش و زمانبر شده است که لازم است توجه جدی شود.

وی با بیان اینکه دو نفر نیروی قراردادی داریم که به صورت شیفتی کار می کنند خاطرنشان کرد: اعتبار پیش بینی شده برای این موضوع تا پایان اتمام پروژه 10 میلیارد تومان است که امسال قرار شده یک میلیارد تومان اعتبار تخصیص یابد تا بخشی از پروژه را تا پایان سال به سرانجام برسانیم.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha