جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نشست آیت الله فلاحتی با مسئولین قضایی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در گردهمایی مسئولین قضائی استان، مسائل و معضلات اجتماعی را موجب خستگی انسانهای معمولی دانست و گفت: اگر انسان مومن، به مسیر، ثمره فعالیت ها و تلاش های خود آگاهی داشته باشد، هیچ گاه خسته نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در رشت، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در گردهمایی فصلی روسا و دادستان های واحدهای قضائی استان حضور یافت.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی در این نشست با تبریک اعیاد شعبانیه تصریح کرد: امیدواریم با تلاش ها و برنامه ریزی های صورت گرفته، برنامه هایی که در سال جدید اجرا می شود موجبات ایجاد آرامش جامعه در پایان سال گردد.

رئیس شورای حوزه علمیه گیلان با اشاره به اهمیت مشکل گشایی و رسیدگی به مشکلات مردم خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی های مومن، خسته نشدن از مراجعه مردم به خود جهت حل مشکلات شان است.

امام جمعه رشت، مسائل و معضلات اجتماعی را موجب خستگی انسانهای معمولی دانست و ادامه داد: اگر انسان مومن، به مسیر، ثمره فعالیتها و تلاشهای خود آگاهی داشته باشد هیچگاه خسته نخواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با تاکید بر لزوم ارتباط با علم و دانش اظهار داشت: انسان هیچ گاه به تمام علوم مربوط به خود مسلط نیست، لذا باید همواره با دانش و کتاب ارتباط داشته باشد و مومنین هرگز در کسب دانش و ارتقای علمی خود خسته نخواهند شد و در این خصوص روایتی از پیامبر اکرم(ص) آمده است که می فرماید: "کسی که از خانه خارج می شود تا دریچه ای از دانش به روی خود بگشاید و با این دانش باطل را به مسیر حق برگرداند یا اینکه گمراهی را به سمت هدایت مسیربخشی کند، عمل این فرد مانند ۴۰ سال بندگی خداوند توسط انسان متعبد است."

وی با تبیین تاثیر توکل به خداوند برای انجام موفق فعالیتها و وظایف روزانه، گفت: تمام گرفتاری های انسان در دنیا به خاطر کم رنگ شدن باورها ست. در پاره ای از موارد عوامل درونی و بیرونی موجب می شود انسان از مسیر اصلی خود خارج شود اما توکل به خداوند انسان را یاری می کند.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی در پایان با اشاره به روایتی از امام علی علیه السلام خاطرنشان کرد: مسئولان قضایی باید به طبقه پایین جامعه توجه بسیاری داشته باشند زیرا همه آنها قادر به بیان مطالبات خود نیستند، بنابراین شما باید دست این قشر از جامعه را بگیرید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha