جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام موسی پور

حوزه/ حجت‌الاسلام موسی پورگفت: بسیاری از مسئولان اطلاع نداشتند که زهکش دهخدا با شش لوله ۶۰ اینچ از زیر جاده اهواز سوسنگرد به سمت عین دو متصل می‌گردد،به همین دلیل با انسداد این لوله‌ها، حرکت آب به سمت عین دو متوقف شد.

حجت‌الاسلام جاسم موسی پور، عضو شورای شهر اهواز، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به اجرای طرح نجات منطقه «عین۲» از سیلاب، اظهارداشت: سیلابی که بعد از الحاق رودخانه‌های کرخه و دز در بالادست اهواز شکل گرفت و خارج از محدوده بستر دو رودخانه به سمت اهواز سرازیر شد، به دو بخش تقسیم گردید.

وی ادامه داد و گفت: قسمتی از سیلاب در سمت راست جاده اهواز-اندیمشک جاری شده بود، با فعالیت سپاه و قریب به سه چهار الی هزار نفر از نیروهای بسیجی، به واسطه احداث یک سیل بند، در پشت ورزشگاه غدیر و پارک ایثار وارد کانال سلمان شد و با لایروبی این کانال، با سرعت بیشتری وارد رودخانه کارون شد.

حجت‌الاسلام موسی پور، اضافه کرد: آبی که سمت چپ جاده‌ اهواز اندیمشک به راه افتاده بود، به سمت کانالی سرازیر شد که به‌سوی زهکش دهخدا می‌رفت، برخی بدون این‌که از استقامت دیواره کانال، به‌خصوص در نقطه‌ای که به ‌عین دو می‌رسد، مطمئن شوند‌ آب را به آن‌سو، سوق داده بودند که متأسفانه دیواره‌های کانال از قبل تخریب‌شده بود و هدایت آب به آن، مشکلاتی برای مردم ایجاد کرد.

عضو شورای شهر اهواز گفت: بسیاری از مسئولان اطلاع نداشتند که این کانال با شش لوله ۶۰ اینچ از زیر جاده اهواز سوسنگرد به سمت عین دو متصل می‌گردد، به همین دلیل کاری که دیشب انجام شد این بود که ورودی این لوله‌ها مسدود شود.

وی ادامه داد: در نتیجه‌ی انسداد ورودی این لوله‌ها، حرکت آب به سمت عین دو متوقف شد و در اثر این اقدام، سیلاب بین جاده و مناطق مرتفع پادگان شهید  فرجوانی و تپه‌هایی که در ضلع دیگر وجود دارد، به شکل دریاچه‌ای جمع شد که همچنان قریب به سه تا چهار متر دیگر گنجایش ذخیره سیلاب را دارد.

حجت‌الاسلام موسی پور، گفت: همچنین، انفجاری هم در بالادست کانال چمران صورت گرفت که موجب کاهش سرعت حرکت آب کانال چمران به سمت عین دو گردید.

وی تصریح کرد: این اقدامات، موجب آن شد که از ظهر امروز، حجم آبی که به سمت عین دو می‌آمد، به صفر برسد؛ لکن آبی که در منطقه‌ی عین دو، ملاشیه و گل‌بهار جمع شده است به دلیل شیب نامناسب منطقه، ماندگار شده و مردم این مناطق خیلی نیاز به کمک فوری دارند؛ که به نظر می‌آید باید با پمپ‌های قوی این آّب راکد را منحرف کرد.

عضو شورای شهر اهواز در پایان گفت: این طرح نجات‌بخش، با همت دوستان شهرداری، استان معین اصفهان، معاون عمرانی استاندار اجرا شد و فرماندار محترم اهواز مسئولیت این عملیات را به عهده گرفت.

 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha