جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
 حجت الاسلام بهجت پور

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهجت پور، گفت: تعداد زیادی از خواهران طلبه، حتی با امکانات و وسایل نقلیه شخصی به مناطق سیل‌زده و میان مردم آسیب دیده حضور می‌یابند و تا پاسی از شب در تلاش هستند تا قدری از آلام این مردم عزیز را بکاهند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهجت پور، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور، در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در اهواز، اظهارداشت: الحمدالله امروز توفیق پیدا کردم در استان خوزستان حضور پیدا کنم و از نزدیک از فعالیت‌های ستادهای حوزوی و مردمی کمک به سیل‌زدگان خوزستان مطلع شوم.

وی اضافه کرد: بررسی وضعیت مدارس علمیه خواهران و فعالیت‌ها و نقششان در خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان و شناسایی راه‌های همکاری و پشتیبانیِ مدیریت حوزه‌های خواهران از فعالیت‌های جهادی امداد به سیل‌زدگان، از دیگر اهداف سفر به خوزستان بود.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور، گفت: فاجعه سیل در خوزستان، بسیار گسترده بوده و شهرهای متعدد و جمعیت زیادی را درگیر کرده است؛ به‌طوری‌که قریب به ۴۰۰ هزار نفر در استان خوزستان با مسأله سیل دست به گریبان بوده و خسارات زیادی بر مردم و اموال و خانه‌هایشان وارد آمده است. که لازم است همه‌ی این مسائل به‌خوبی مدیریت شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهجت پور در تشریح فعالیت مدارس علمیه خواهران گفت: تعداد زیادی از خواهران طلبه، حتی با امکانات و وسایل نقلیه شخصی به مناطق سیل‌زده و میان مردم آسیب دیده حضور می‌یابند و تا پاسی از شب در تلاش هستند تا قدری از آلام این مردم عزیز را بکاهند.

وی افزود: مدیریت حوزه علمیه خواهران خوزستان، جمعیت طلاب خواهر برای امداد در مناطق سیل‌زده را کافی دانسته و برای مدیریت فعالیت‌ها، دو ستاد در شمال خوزستان و اهواز تشکیل داده و برای حمایت از این ستادها، بنا بر این شد که ستاد پشتیبانی برای مسائل فکری و فرهنگی در قم تشکیل شود تا در صورت نیاز، پاسخ گوی تخصصی مشکلات و سؤالات میدانی باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور، تصریح کرد: بحمدالله مجموعه حوزه توافق نظر و اشتراک عمل خوبی در مدیریت سیل داشته‌اند؛ و امروز که در خدمت مدیران استانی ستاد حوزوی بحران سیل بودم، شاهد عملکرد بسیار قوی آن‌ها بودم.

وی ادامه داد: حوزه علمیه خواهران، و برادران، دفتر تبلیغات، مرکز خدمات و سایر نهادهای حوزوی در ستادهایِ هماهنگی که مرکزیت آن‌ها در قم فعال می‌باشند، در همه استان‌ها ستادهای مربوطه را تشکیل داده‌ و تلاش می‌کنند تا جریان حضور حوزه و پیگیری مسائل فرهنگی، تربیتی و حمایت‌های خدماتی از سیل‌زدگان در سه استان درگیر خوزستان، لرستان و مازندران را مدیریت کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهجت پور، گفت: استان‌هایی به‌عنوان معین برای خوزستان مشخص شده و تلاش دارند در یک بازه زمانی نسبتاً طولانی در کنار سیل‌زدگان حضور داشته باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور، در پایان با اشاره به تلاش همه‌جانبه نهادهای حوزوی برای یاری و کاهش آلام مردم سیل‌زده، گفت: امیدواریم شرمنده مردم عزیز و خوبمان در مناطق سیل‌زده نباشیم.

 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha