جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 489169
۲۹ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۷
کمیسیون های پانزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت

حوزه/ محقق حوزه دین‌شناسی گفت: فرقه یمانی به دنبال جذب نخبگان و طلاب جوانی است که از نظر حدیث‌شناسی دچار ضعف هستند تا از آنها برای تبلیغ خود استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، فاطمه مرضیه حسینی کاشانی در کمیسیون «مهدویت و چالش‌های سیاسی» که در نوبت عصر برگزار شد، در مقاله‌ای با عنوان «بررسی روایات مورد استناد احمد اسماعیل در رد ادعای مهدی اول بودن او» اظهار کرد: احمد اسماعیل خود را مهدی اول معرفی می‌کند و در برخی روایات آمده که 12 مهدی وجود دارد به این ترتیب او خود را سر سلسله این مهدیان می‌داند.

وی افزود: طرفداران احمد اسماعیل به صورت سازمان‌یافته فعالیت می‌کنند و پاسخ شبهات پیرامون او و ادعایش را به سرعت ارائه می‌کنند.

این محقق علوم دینی با بیان اینکه آیات قرآن، روایات اهل بیت، خواب و استخاره از جمله مستندات احمد اسماعیل هستند گفت: جامعه هدف جریان اسماعیل، نخبگان و طلاب جوان هستند و گروه علمی که او را پشتبیانی می‌کنند، از ضعف طلاب در زمینه حدیث استفاده می‌کنند در واقع آنها قصد دارند از ظرفیت تبلیغی طلاب شیعه استفاده کنند.

وی ادامه داد: انواعی از روایات مورد استناد فرقه یمانی هستند که بر صفات ظاهری، ظهور اثنی عشر و قیام مهدوی دلالت دارند؛ احمد اسماعیل و پیروانش می‌گویند دو نام برای قائم ذکر شده که شامل محمد و احمد است و هر یک، شخصی متفاوتند همچنین به صفات ظاهری ذکر شده هم می‌پردازند و به این ترتیب 12 مهدی را بر می‌شمارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha