جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مهدویت

حوزه/ گام های تربیت فرزند مهدوی در مدرسه علمیه فاطمیه اندان خمینی شهر تبیین شد.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، رضا یزدانی صبح امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه فاطمیه اندان خمینی شهر، گفت: اصلی ترین کارکرد دین اسلام، تشکیل خانواده علوی، فاطمی و مهدوی است و تربیت فرزند باید بر مبنای این الگوهای بزرگ و برتر باشد، خانه باید خانه دینی و ولایی باشد.

وی با بیان این مطلب که علت اصلی قیام امام حسین علیه السلام رساندن پیام «هیهات منه الذله» و رساندن ندای «هل من ناصر ینصرنی» به گوش مردم بوده و مردم آن زمان از شناخت بی بهره بودند یادآور شد: سعی کنید معرفت خود را نسبت به امام زمان(عج) بالا ببرید.

این کارشناس مهدویت افزود: از حضرت علی (ع) درباره تربیت فرزند سؤال کردند، ایشان فرمودند: عمل خود را اصلاح کنید و تقوا پیشه باشید و تقوای زبان ،چشم، گوش و عمل داشته باشید.

یزدانی گفت: فرزندان ما آنچه که می خواهیم نمی شوند، بلکه آن چیزی می شوند که هستیم و برای همین بهشت زیر پای مادران است، چون مادر می تواند امام تربیت کند؛ از دامن زن مرد به معراج می رود.

وی با طرح این سؤال که ما به عنوان منتظران ظهور چه کرده ایم؟ گفت: منتظر یعنی کسی که نمازش اول وقت و به جماعت است، حجاب، رفتار، گفتار و اعمال طبق دستورات دین باشد و اگر امام زمان(عج) را یاری کنید خدا هم شما را یاری می کند.

یزدانی، گام های تربیت فرزند مهدوی را شامل: مهدی شناسی یعنی اول فرزند خود را با امام آشنا کردن دوم مهدی محبی ، در این مرحله بچه ها به امام زمان(عج) ایمان و اعتقاد پیدا می کنند و محبت امام در دلشان زیاد می شود یعنی چنان محب حضرت می شوند که حتی خطا و نسیان ندارند. سومین گام هم تربیت فرزند مهدوی است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha