جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
برگزاری مسابقات فوتسال یادبود قربانی ورزشکار حمله تروریستی کرایست چرچ

حوزه/ برگزارکنندگان رقابت های دو روزه فوتسال «عطا الیان» که برای بزرگداشت قربانی فوتسالیست حمله تروریستی مسجد النور در کرایست چرچ برگزار شد اعلام کردند که این مسابقات سالانه برپا خواهد شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از newsie، رقابت های دو روزه فوتسال مردانه یادبود قربانی ورزشکار حمله تروریستی مساجد شهر کرایست چرچ در نیوزیلند از دیروز آغاز شده و قرار است به منظور بزرگداشت قربانیان حملات خونین تروریستی در مساجد النور و لینوود که منجر به کشته شدن 50 نمازگزار شد، هر ساله برگزار شود.

در رقابت های فوتسال «عطا الیان» نزدیک به 100 ورزشکار از نقاط مخلتف نیوزیلند شرکت خواهند داشت. «عطا الیان» 33 ساله یک بازیکن فوتسال مسلمان بود که برای در بیش از 19 رقابت بین المللی شرکت کرده بود و یک ماه پیش در حالی که در مسجد النور به نماز ایستاده بود به ضرب گلوله مهاجم نژادپرست جان خود را از دست داد.

فهدی السیناوی یکی از برگزارکنندگان این رقابت گفت: این مسابقات یکی از بزرگترین رقابت های فوتسال است که تاکنون شهر کرایست چرچ به خود دیده است.

وی از مردم خواست تا ازاین رویداد به عنوان فرصتی برای التیام دردها و همبستگی میان مردم پس از مرگ فوتسالیست مسلمان استفاده کنند.

رونان نیکر یکی از مربی تیم فوتسال در این باره گفت: الیان در همین محیط به رشد و تعالی رسید. او بسیار رقابت طلب بود، مانند هر کس دیگری اما در بازی یک جنتلمن بود. به همین سبب نیز این رقابت ها را آغاز کردیم تا از او یادی کنیم اما با همان روحیه ای که او بازی می کرد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha