جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مسعود حمیدی نژاد

حوزه/ حمیدی نژاد، گفت: «لزوم کار اصولی برای مدیریت سیل» و «حضور بخش‌ها و تخصص‌های مختلف در عرصه عمل» دو رکن اساسی برای ادامه حرکت کمک‌رسانی به سیل‌زدگان خوزستان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، مسعود حمیدی نژاد، مسئول کمیته اقشار ستاد مردمی کمک‌رسانی به سیل‌زدگان خوزستان، در نشست مسئولان این ستاد با مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان، گفت: «لزوم کار اصولی برای مدیریت سیل» و «حضور بخش‌ها و تخصص‌های مختلف در عرصه‌ی عمل» دو رکن اساسی هستند که فعالیت این کمیته بر محور آن‌ها استوار است.

وی ادامه داد: اولین چالش این کمیته در مقابله با بحران سیل، مدیریت اردوگاه‌های اسکان سیل‌زدگان بود که در این رابطه، بیش از ۲۰۰ نفر از نیروهای پیشکسوت سپاه به‌عنوان ناظر استانداری، متولی امور کمپ‌های سیل‌زدگان شدند و با نظارت و کنترل مستمر، در جهت شناسایی و رفع مشکلات آن‌ها فعالیت کردند.

تشکیل تیم پزشکی و روان‌پزشکی

مسئول کمیته اقشار ستاد مردمی کمک به سیل‌زدگان خوزستان گفت: از اولین روزهای حادثه سیل با همکاری بسیج پزشکان، تیمی از پزشک‌های فعال و جهادی تشکیل شد که در اکثر مناطق سیل‌زده حضور یافت و همچنین یک تیم روان‌پزشکی با بیش از ۱۱۸ نفر نیروی متخصص سازمان‌دهی شده که وظیفه امدادرسانی روانی در اردوگاه‌ها و مناطق سیل‌زده را بر عهده دارد.

نظارت تیم مهندسی بر ساخت سیل بندها

حمیدی نژاد با تأکید بر اهمیت کار مهندسی در مدیریت بحران سیل گفت: تیم مهندسی کمیته اقشار ستاد مردمی، متشکل از اساتید دانشگاه‌های استان، با کمک به نیروهای جهادی در ساخت سیل بندها، وظیفه نظارت بر کارهای فنی و مهندسی را بر عهده دارد.

وی افزود: کنترل سازه‌های ساختمان‌ها و منازل مسکونی رها شده از سیل و بررسی مقاومت و ایمنی آن‌ها، از برنامه‌های تیم مهندسی ستاد مردمی برای روزهای پساسیل خواهد بود.

توزیع بیش از هزار تن علوفه با همت تیم دامداری و کشاورزی

مسئول کمیته اقشار ستاد مردمی با اشاره به اهمیت دام در زندگی روستایی گفت: تیم دامداری روستایی و کشاورزی کمیته اقشار، متشکل از نیروهای توانمند جهاد کشاورزی است که با تلاش ایشان بیش از یک هزار تن علوفه تهیه و در مناطق سیل‌زده توزیع شد.

وی افزود: علاوه بر آن نیز واحد روستایی کمیته اقشار، با تشکیل گروه‌های دامپزشکی، برای حفظ دام‌ها که سرمایه‌ی اصلی زندگی روستایی هستند به یاری مردم سیل‌زده رفتند.

ستاد مردمی کمک به سیل‌زدگان خوزستان، الگوی کار تخصصی

مسئول کمیته اقشار ستاد مردمی کمک به سیل‌زدگان، در پایان با اشاره به فعالیت تخصصی این ستاد در زمینه‌های گوناگون، تأکید کرد: کمیته اقشار یکی از بخش‌های تخصصی فعال در ستاد مردمی است و باید توجه شود که این مجموعه، یک ستاد معمولی برای صرف پخت و توزیع غذا نیست؛ چراکه ستاد مردمی کمک به سیل‌زدگان خوزستان با به‌کارگیری نیروهای فنی و با تجربه، در زمینه‌های مختلف کار تخصصی انجام داده و لازم است که استانداری نگاه ویژه‌ای به فعالیت‌های این ستاد داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha