جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
بهشتی

حوزه/ حجت الاسلام بهشتی نژاد با اشاره به این که کشور با هجمه های فرهنگی زیادی روبرو است، گفت: روحانیون باید برای نسل جوان حرف جدید داشته باشند تا جوانان بدانند ما منابعی مطمئن تر ، منحصرتر و ارزشمندتر از قرآن و روایات نداریم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام سید حسین بهشتی نژاد پیش از ظهر امروز در گردهمایی مفسران قرآن کریم و نهج البلاغه اصفهان در سازمان تبلیغات اسلامی اصفهان ضمن تبریک میلاد حضرت بقیة الله اعظم (ارواحنا فداء) و دهه مهدویت با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان و بهار قرآن، اظهار کرد: لازم است در این ماه مبارک همه جا به عطر و نورانیت قرآن با طراوت شود.

رئیس ستاد مفسران قرآن کریم و نهج البلاغه اصفهان به وظیفه سنگرداران تبلیغ در این ایام اشاره و ابراز کرد: در ماه مبارک رمضان وظیفه سنگرداران تبلیغ مضاعف است چرا که هم لازم است علاوه بر تلاش در بهره مندی خود از نور قرآن این معارف را به مخاطبان خود نیز انتقال دهند.

وی افزود: امام خمینی (ره) در سخنانی برای روحانیونی که فقط درصدد هستند تا مطالب مفید را برای سخنرانی در جلسات مذهبی و منبرها و انتقال به مردم استفاده کنند، اظهار تاسف کرده اند؛ لذا لازم است قبل از منتقل کردن مطالب برای مرم به حال خود رسیدگی کنیم و بیندیشیم که از قرآن و نهج البلاغه و روایات برای شخص خود چه بهره برداری کرده ایم.

کارشناس دینی  با بیان اینکه ماه رمضان فرصتی درخشان برای تحقیق در زمینه قرآن و نهج البلاغه و تفسیر این کتب مقدس است، اذعان کرد: همچنین در این ماه لازم است فضای مساجد فضای قرآنی و نهج البلاغه ای شود.

وی با اشاره به شیوه بزرگان دین برای جلوگیری از اتلاف وقت که یکی از بزرگترین سرمایه های انسان است، گفت: برای نمونه شهید مطهری در مسیری که به مشهد می رفته اند اشکالاتی که به کتاب شهید جاوید وارد بوده را پاسخ داده اند و در اتوبوس هم تمرکز ذهنی خود را به این موضوع اختصاص داده اند اما متاسفانه امروز برخی از طلاب فرصت های خود را به راحتی از دست می دهند.

حجت الاسلام بهشتی نژاد با اشاره به این که کشور با هجمه های فرهنگی زیادی روبرو است، بیان کرد: روحانیون باید برای نسل جوان حرف جدید داشته باشند تا جوانان بدانند ما منابعی مطمئن تر و منحصرتر و ارزشمندتر از قران و روایات نداریم.

وی با بیان اینکه مطالعه معنوی و علمی با ترویج قرآن در این ماه بر روح انسان ها ایجاد می شود، عنوان کرد: امام علی (ع) در بخش های مختلفی از نهج البلاغه به ویژگی های مختلف قرآن اشاره کرده اند به طوری که در خطبه 198 چهل ویژگی را برای این کتاب آسمانی ذکر فرموده اند.

رئیس ستاد مفسران قرآن کریم و نهج البلاغه اصفهان در ادامه به بیانیه گام دوم انقلاب رهبر معظم انقلاب اشاره و اذعان کرد: با وجودی که این بیانیه در صدا و سیما خوانده شد، اما در مصاحبه هایی که با قشرهای مختلف انجام شد، مشخص شد درصد کمی هستند که از محتوای این بیانیه آگاهی داشته باشند در حالی که این بیانیه خط کاری مهمی برای آینده نظام و مسائل پیش رو ترسیم کرده و حکمت های مهمی دارد.

وی تاکید کرد: پرداختن به این بیانیه در ابتدا باید توسط روحانیت انجام شود همانطور که در کمک رسانی به سیل زدگان روحانیت پیشتاز بودند و حرکت های خودجوش توسط آن ها انجام شد که از هزاران کار تربیتی و تبلیغی موثرتر بود.

حجت الاسلام بهشتی نژادادامه داد: در واقعه سیل اخیر حتی برخی از وهابیون فرصت را غنیمت شمرده تا حرکت های مختلف داشته باشند، اما با برپایی موکب های اربعین توسط سردار سلیمانی این توطئه ها خنثی شد و مردم طعام خود را با عشق به امام حسین (ع) دریافت کردند.

وی همچنین به حضور نخست وزیر پاکستان در ایران و رفتن به حرم مطهر رضوی اشاره و ابراز کرد: با وجود تلاش های آل سعود برای تربیت طلبه وهابی در پاکستان، اقدام نخست وزیر این کشور مبنی بر حضور در حرم مطهر رضوی بسیار هوشمندانه و تاثیرگذار بود و موجب خنثی شدن توطئه وهابیون شد.

رئیس ستاد مفسران قرآن کریم و نهج البلاغه اصفهان خاطر نشان کرد: امروز روحانیون و طلاب باید گاهی پیشاپیش و گاهی همزمان با مردم حرکت کنند که از هر کاری تاثیرگذارتر خواهد بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha