جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
ایران و اندونزی

حوزه/ مهرداد رخشنده در دیدار با محمد لطفی، رئیس دانشکده مطالعات استراتژیک و جهانی دانشگاه اندونزی گفت: ایران و اندونزی نقش بسزایی در تحولات علمی و فرهنگی جهان اسلام دارند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه مهرداد رخشنده، رایزن فرهنگی ایران در اندونزی در خصوص تبادلات فرهنگی و علمی دوجانبه ، با محمد لطفی، رئیس دانشکده مطالعات استراتژیک و جهانی دانشگاه اندونزی دیدار و گفت‌وگو کرد.

رخشنده در این دیدار گفت: مراکز مطالعاتی در دانشگاه ها جایگاه و نقش بسیار مهمی در شکل گیری تصمیمات و بهبود شناخت از کشورها را دارند و با توجه به روابط دوستانه و مشترکات فرهنگی بین دو کشور بزرگ اسلامی ایران و اندونزیایی که نقش بسزایی در جهان اسلام دارند ، مراکز مطالعات می توانند زوایای پنهان و آشکار این روابط را برای جامعه خود ملموس تر نمایند و جمع آوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل همه جانبه و عمیق مشترکات فرهنگی که در حال حاضر بصورت پراکنده و یا شفاهی در اذهان برخی از اندیشمندان و محققان است.

وی در ادامه، گفت: جمهوری اسلامی ایران با وجود تمام ناملایمات و دشمنی ها در حوزه علم و فناوری  پیشرفت ها و دستاوردهای گرانسنگی را کسب نموده است که می توان از آن در همین راستا بهره برد و مرکز مطالعات با مراکز همتای خود در دانشگاه های ایران در حوزه مطالعات، چاپ کتاب و دیگر اسناد پژوهشی بصورت مشترک فعالیت نمایند.

رخشنده با اشاره به اینکه آمادگی کامل داریم تا در محورهای مختلف و متنوع با همکاری و همفکری طرفین فعالیت هایی فرهنگی را توسعه بخشیم گفت : این فعالیت ها می تواند شامل اعطای فرصت های مطالعاتی جهت اساتید و دانشجویان، تبادل هیئت های دانشگاهی،  معرفی همایش های بین المللی و تسهیل حضور اساتید، برگزاری نشست ها و همایش های مشترک، برگزاری دوره های کوتاه مدت و ... باشد ، انجام دهیم .

در ادامه این دیدار، محمد لطفی رئیس دانشکده مطالعات استراتژیک و جهانی نیز طی سخنانی ضمن ابراز خرسندی از حضور رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دانشکده در ابتدا توضیحاتی را در باره فعالیت های دانشکده بیان داشت و گفت: همان‌گونه که بیان شد مشترکات بین دو کشور ایران و اندونزی بسیار گسترده است و تاکنون تحقیقات پراکنده ای نیز صورت گرفته است و پیشنهاد خوب شما در باره تشکیل گروه مطالعات ایران در این دانشکده  باید در جلسه ای دیگر با مسئولین ذیربط مطرح و تصمیم گیری شود.

وی در ادامه گفت: می توان در کوتاه مدت از ظرفیت های یکدیگر به نحو شایسته بهره برد و آمادگی داریم جلسات و نشست هایی را برای دانشجویان فراهم کنیم تا بیشتر با فضای ایران امروز آشنا شوند و از آنجائیکه ایران در خاورمیانه نقش مهمی را ایفا می نماید برای اساتید و دانشجویان بحث و تبادل نظر در این باره مهم و ارزشمند است .

رئیس دانشکده مطالعات استراتژیک و جهانی دانشگاه اندونزی درپایان گفت : ایران و اندونزی روابط دینی خوبی با یکدیگر دارند و به نظر می رسد که جهت استحکام و تعمیق این روابط می بایست به دیگر حوزه های فرهنگی، علمی و دانشگاهی بین دو کشور هم توجه ویژه ای شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha