جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امام جمعه نکا

حوزه/ عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه هنوز بخش مهمی از جامعه ما نسبت به استفاده از تولید داخلی بیگانه هستند، گفت: باید با فرهنگ سازی حمایت از تولید داخلی، مردم را نسبت به استفاده و حمایت از تولید داخلی تشویق کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران، امروز در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی و تبلیغی شهرستان نکا با بیان این که ماه رمضان ماه میهمانی خداوند متعال است، گفت: باید از این فرصت و ظرفیت بالای معنوی در جهت پالایش روح و خودسازی بهره گرفته شود.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که ماه مبارک رمضان یکی از بهترین و با ارزش ترین ماه های سال است، افزود: معنویتی که در این ماه نهفته است در هیچ یک از ماه های سال وجود ندارد.

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به این که انسان در ماه مبارک رمضان بیشتر به خداوند متعال نزدیک می شود، افزود: دعا، نیایش، عبادت و تلاوت قرآن از مهم ترین ابزار نزدیکی به خداوند متعال در ماه مبارک رمضان است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که مساجد در ماه مبارک رمضان از یک رونق خاصی برخوردار هستند، گفت: باید برنامه های دینی، قرآنی و معنوی در این ماه با برکت و با فضیلت بیشتر تقویت شود.

استاد حوزه علمیه مازندران، ماه رمضان را بهار قرآن معرفی کرد و با بیان این که باید انس با کلام الهی در این ماه با فضیلت بیشتر هر زمان دیگری شود، افزود: ضرورت دارد جلسات تلاوت قرآن در ماه مبارک رمضان در همه مساجد برگزار شود.

حجت الاسلام لائینی با تأکید براین که نباید به راحتی فضیلت های معنوی ماه مبارک رمضان را از دست داد، گفت: شب های قدر از جمله مهم ترین ویژگی ها و شاخصه های ماه مبارک رمضان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به فعالیت تبلیغی روحانیان در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و با بیان این که وظیفه روحانیت در این ماه دو چندان است، افزود: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای انتقال مفاهیم دینی به جامعه است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت باید در کنار بیان مفاهیم دینی به مسائل روز نیز توجه ویژه ای داشته باشد، گفت: امروز دشمن همه توان خود را در عرصه اقتصادی به کار گرفته تا مردم را نسبت به انقلاب و نظام بدبین و ناامید کند، که این وظیفه روحانیت است که در جهت خنثی سازی توطئه دشمن حرکت کنند.

حجت الاسلام لائینی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال رونق تولید، یکی از وظایف روحانیت در ماه مبارک رمضان را سخنرانی پیرامون این مسأله مهم دانست و افزود: روحانیت باید مردم را نسبت به اهمیت و مزیت های رونق تولید آگاه کند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه هنوز بخش مهمی از جامعه ما نسبت به استفاده از تولید داخلی بیگانه هستند، بیان داشت: باید با فرهنگ سازی  حمایت از تولید داخلی، مردم را نسبت به استفاده و حمایت از تولید داخلی تشویق کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha