جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مدیر حوزه علمیه خراسان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به سه عنصر ایمان، عمل و کار صالح، ایمان را عامل انگیزه بخش برای انجام مسئولیت خواند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد،‌حجت الاسلام و المسلمین سید مصباح عاملی در نشستی صمیمانه با نیروهای خدماتی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان به مناسبت روز کارگر با تقدیر از خدمات بی منت، جهادی و ارزشمند آنان در نهاد حوزه، ابراز کرد: امیدواریم این خدمت خالصانه، مورد قبول حضرت بقیة الله (عج) قرار گیرد.

مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه انسانیت بر اساس آموزه های قرآنی با سه عنصر ایمان، عمل و کار صالح مورد توجه است، افزود: کاری که در حوزه علمیه انجام می شود به صورتی جهادی است که از نگاه اسلام یک اصل انکارناپذیر در کنار «ایمان» به عنوان اولين عنصر می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی گفت: خدمت باید برای خدا و از روی ایمان و توجه به وظيفه و مسئوليت محوله باشد که این امر مهمترین نقش را در کار، تلاش و موفقیت انسان دارد؛ در واقع عنصر ایمان موجب می شود که انگیزه خدمت برای کار با نشاط و قوی ایجاد گردد.

مدیر حوزه علمیه خراسان، «عمل» را دومین، و «صالح بودن» به معنی کارِ رو به رشد و در جهت تکامل فردی یا اجتماعی را سومین عنصر مورد نظر در آموزه های دینی نام برد و اظهار کرد: انسان مسلمان همیشه زيرك و کوشا است و این نگاه که جامعه اسلامی با نشاط و با انگیزه باشد، بسیار مطلوب است. همچنین، طبق روایتی مانند: «ملعونٌ ملعونٌ من القی کلّه علی النّاس ملعونٌ ملعونٌ منضیّع من یعول»، جامعه ای که بخواهد کارش را بر دوش دیگری بیندازد، ملعون است.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی با اشاره به فضای روحانی و معنوی در حوزه علمیه به عنوان پایگاهی در خدمت حضرت ولی عصر (عج) تاکید کرد: کاری که کارکنان حوزوی انجام می دهند باید به گونه ای باشد که با صاحب آن یعنی حضرت بقیه الله سنخیت و همگونی داشته باشد و به عبارتی بر اساس اخلاق مداری و توجه به مراجعان انجام شود.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان تاکید کرد: همان طور که امیرمومنان (ع) فرمودند:‌ کلکمْ راعٍ، وَ کلکمْ مَسْؤُولٌ عَنْ رَعِیتِهِ، همه ما مسئولیت داریم و باید در کارها معاون و یاور یکدیگر باشیم.

مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به حدیث «المؤمن للمؤمن كالبنيان المرصوص يشد بعضه بعضا»، ابراز کرد: همه باید در مسیر حرکت و تلاش خود، «تَواصَوا بِالحَقِ» و «تَواصَوا بِالصَّبر» داشته باشند و به این مسئله توجه کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی، اخلاق را از تاکیدات علما، اساتید و از جمله گفتمان حوزویان دانست که می بایست عمل اخلاقی در کنار فعالیت های خوب جهادی و معنویت حوزه به معرض نمایش در آید.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha