جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مراسم بزرگداشت شهدای عربستان در مسجد اعظم قم

حوزه/ مراسم گرامیداشت ۳۳ شهید مظلوم شیعه عربستان از سوی نهادهای حوزوی و با حضور علما و شخصیت های برجسته حوزوی در مسجد اعظم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در مراسم گرامیداشت ۳۳ شهید مظلوم شیعه عربستان  که با حضور علما،‌اساتید، طلاب ایرانی و غیرانی شب گذشته در قم برگزار گردید، حضرت آیت الله علوی گرگانی، آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر جنبش شیعیان بحرین، آیت الله یزدی رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله دری نجف آبادی،آیت الله سلیمانی،آیت الله امینی، حجت الاسلام والمسلمین محمدی عراقی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در قم،برخی از اعضای جامعه مدرسین و خبرگان رهبری  و نمایندگان بیوت و دفاتر مراجع تقلید در این برنامه حضور داشتند.

بر اساس این گزارش: آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی  که سخنران این مراسم بود، با اشاره به جنایات آل سعود علیه شیعیان و کشورهای مسلمان اظهار داشت: هرساله ده ها نفر از شیعیان بی گناه به اتهامات دروغ و بدون محاکمه و بر خلاف قوانین به بدترین شیوه به دست آل سعود به شهادت می رسند.

امام جمعه اراک،  حکومت آل سعود را مبتنی بر خلاف، ظلم و جنایت دانست و  افزود: یکی از سیاست های دشمنان ایجاد جنک داخلی بین مسلمانان است و درراستای همین سیاست از آل سعود و جنایات آن حمایت می کند.

وی یکی از برنامه های همیشگی دنیای استکباری را  جریان سازی در بخش های مختلف  برشمرد و گفت:  مستکبران عالم تلاش دارند در جهان اسلام تفرقه ایجاد کنند، یکی از این جریان های شکل گرفته ، آل سعود است و دنیای استکبار در کنار ایجاد رژیم اشغالگر قدس از رژیم سعودی حمایت کرد.

سخنران این مراسم داعش را یکی دیگر از جریان های ایجاد شده توسط مستکبرین  برشمرد و گفت: هنوز این جریان به لحاظ فکری زنده است و این جریان به سادگی از بین نمی رود، رژیم سعودی از جریان وهابیت حمایت کرد تا این جریان به نفع آمریکا در برابر شوروی سابق بایستد، جریان وهابیت در برابر انقلاب اسلامی هم ایستاد.

عضو خبرگان رهبری افزود: پایه های حکومت آل سعود قتل و غارت و جنایت است. آل سعود در ابتدا با حمله به مکه و مدینه، آثار اسلامی را از بین برد و مردم را به خاک و خون کشید. این حکومت، یک رژیم قبیله ای تکفیری است که به جای عدل و انصاف، می خواهد همه تابع محض آن باشند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی  با بیان این که رژیم آل سعود به دنبال نسل کشی شیعیان در عربستان است گفت: حداقل 25 درصد جمعیت عربستان، شیعه هستند، اما رژیم سعودی بودجه ای معادل بودجه سه کشور مثل تونس را برای مقابله با شیعیان اختصاص داده است.

وی افزود: در سال جاری ده ها نفر از شیعیان عربستان برخلاف قوانین سرهایشان جدا شد، این در حالی است که آن حاکمان آل سعود خودشان را خادم حرمین شریفین می دانند.

خاطرنشان می شود:  حجت الاسلام زکی السادة از روحانیان عربستانی با اشاره به ظلم و جنایت همیشگی آل سعود علیه شیعیان گفت: آل سعود با فتوای علمای وهابی به اعمال نامشروع خود وجه شرعی می دهد و بر اساس اتهامات واهی و دروغین شیعیان را مورد ستم قرار می دهند و آنان را به شهادت می رسانند.

 این مراسم از سوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه ، جامعه مدرسین حوزه علمیه قـم، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قـم، مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، جامعة المصطفی(ص) العالمیة، جامعة الزهراء(س) و مرکز خدمات حوزه های علمیه،‌ مجمع جهانی اهل بیت(ع)، آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، دفتر مقام معظم رهبری در قـم، برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha