جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام و المسلمین تقوی:

حوزه/ نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: پیام راستین اسلام، پیام صلح، انسانیت و خدمت به بشریت است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید رضا تقوی به همراه هیات عالی رتبه ای از کشورمان در ادامه برنامه های سفر به برزیل با کشیش دماسکینوس منصور، رهبر مسیحیان ارتودوکس این کشور در شهر سائوپائولو دیدار و گفتگو کرد.

وی در این دیدار با اشاره به این که ارتباط بین روحانیت و علمای ادیان ابراهیمی به  تقریب ادیان و مذاهب کمک می کند، گفت :خداوند در قرآن کریم در آیات الهی خود اهل کتاب را به توحید و نزدیکی فرا خوانده است.

حجت الاسلام و المسلمین تقوی افزود: همه جنگ هایی که در سال های اخیر اتفاق افتاده به دلیل دوری از معنویت بوده است؛ متاسفانه آن هایی که در عراق و سوریه آدم کشی کردند و معابد مسیحیان و ... را تخریب کردند را ما مسلمان نمی دانیم.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: پیام راستین اسلام، پیام صلح، انسانیت و خدمت به بشریت است نه پیامی که به کشتار و تخریب منتهی شود.

وی افزود: این نگاه امام خمینی ( ره ) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و نیز امام خامنه ای، رهبر امروز انقلاب ماست که باید در جبهه اسلامی، سیاست تقریب ادیان ، تقریب مذاهب و گفتگوی بین ادیان را دنبال کنیم و لذا ما در سیاست جمهوری اسلامی ایران برای تقویت معنویت و خدمت هرچه بیشتر به بشریت می کوشیم تا ارتباطمان را با علمای سایر ادیان تقویت نماییم.

وی با تاکید به اینکه ما حتی در سیاست خارجی خود، دیپلماسی دین را ترویج می کنیم، اظهار داشت: اگر از طریق دیپلماسی این مباحث سیاسی را دنبال کنیم این مساله می تواند به نزدیکی ملت ها و بشریت کمک کند.

حجت الاسلام و المسلمین تقوی همچنین گفت: 40 سال از انقلاب ما می گذرد و با وجود دشمنی های آمریکا و متحدانشان که با ما داشتند اما اهداف این انقلاب محقق شد. این انقلاب با شعار های دینی و مذهبی از طریق بشر یک عالم دینی ایجاد شده ، پس این دین آن قدر قدرت دارد که بتواند ملتی را متحول کرده و نظام 2500 ساله شاهنشاهی را در هم بکوبد ، منتهای مراتب باید دین خوب عرضه شود، چرا که منطق دین، منطق فطرت است.

وی افزود : ویژگی بارز امام خمینی (ره) این بود که دین را براساس فطرت بشری معرفی کرد و به همین دلیل موفق بود، ضمن آن که ایشان با عملکرد خود نشان داد که دین می تواند موجب ایجاد تحول در ملت ها شود درحالی که غربی ها، دین را افیون ملت ها می دانند .

کشیش دماسکینوس منصور، رهبر مسیحیان ارتودوکس برزیل نیز در این دیدار بیان داشت : من بسیار علاقه مند هستم که مجدداً به ایران بیایم ؛ در سفر قبلی وقتی خانه امام خمینی(ره) را دیدم خیلی متاثر شدم  و با خود گفتم تا زمانی که روح امام خمینی ( ره ) در ایران سیطره دارد با موفقیت همراه خواهد بود زیرا ایشان با رفتار و کردار خود به عنوان یک عالم دینی به تمام دنیا نشان داد که می توان موفق بود.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha