جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
یعقوب نژاد

حوزه/ معاون پژوهشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: پخش آهنگ و ترانه مبتذل در برخی مدارس، مصداق بارز حرکت غیر فرهنگی و نشان دهنده غفلت متولیان فرهنگی است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد هادی یعقوب نژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن ابراز تاسف از پخش کلیپ هایی که نشان دهنده همخوانی دانش آموزان در برخی مدارس با یک آهنگ و ترانه مبتذل بوده است، اظهار داشت: در حالی که دشمن در تهاجم فرهنگی خود هوشمندانه عمل می کند، متاسفانه ما گاهی دچار غفلت و در برخی موارد دچار حماقت هستیم که یکی از همین غفلت ها بی شک همین حرکتی است که اخیراً در سطح برخی مدارس مشاهده شده است.

وی افزود: این اقدامات غیرفرهنگی در سایه غفلت برخی متولیان فرهنگی ما از جمله در آموزش و پرورش رخ می دهد و این در حالی است که متاسفانه از نگاه عده ای، گویا این گونه حرکات، خودش به معنای کار فرهنگی است و باید ادامه پیدا کند!

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: این که در حرکتی هماهنگی برخی از مدارس دست به این کار می زنند و کلیپ ها و تصاویر آن منتشر می شود، به نظر می رسد که از جاهایی خط گرفته و حمایت می شوند و حال آن که تداوم این وضعیت خطرناک فرهنگی به هیچ وجه به مصلحت نسل جدید نیست و لذا باید جلوی این اقدامات مخرب فرهنگی گرفته شود.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • احمد IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
    0 0
    سلام پخش این ترانه واکنش های زیادی برانگیخت اما مساله آن است که فقط 6 ساعت دانش آموز در اختیار مدرسه است و بقیه آن در کنار خانواده است و اثر ها خنثی می شود متاسفانه پدر ها و مادرها به دینداری بچه ها اهمیت نمی دهند عمق فاجعه آن است بچه های چهارم دبستان بالغ هستند بچه ها از مواد ناس و گل استفاده می کنند و حلا حساب کنید که در مدارس ابتدائی معلمان زن هستند