جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حال و هوای ترتیل خوانی قرآن کریم در حرم حضرت عباس (ع)

حوزه/ مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی جزء خوانی، تدبر وتفسیر قرآن کریم را از برنامه های ماه رمضان در سطح مساجد، جلسات خانوادگی، عمومی استان دانست و گفت: در خراسان جنوبی بیش از۲هزار جلسه قرآنی در ماه رمضان برگزار می شود.

حجت الاسلام احمد رضایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در بیرجند، با بیان اینکه ماه رمضان، ماه برکت و مغفرت است، اظهارداشت: ماه رمضان دانشگاهی با بهترین رشته های انسانیت است و باید سر  این کلاس نشسته و بهترین بهره ها را ببریم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، کمک به محرومین، صدقه دادن، برپایی سفره های افطاری ساده و ... را از برکات ماه ضیافت الهی برشمرد و افزود: سفره های رنگین افطاری در شأن یک مومن نیست..

وی در ادامه، جزء خوانی، تدبر و تفسیر قرآن کریم را از برنامه های ماه رمضان در سطح مساجد، جلسات خانوادگی، عمومی در استان اعلام کرد و ادامه داد: در ماه ضیافت الهی بیش از2هزار جلسه قرآنی در خراسان جنوبی برگزار می شود، که از این تعداد 1500جلسه قرآنی ثبت شده است.
 

فعالیت 79 موسسه قرآنی در استان

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه در سطح استان تعداد 79 موسسه قرآنی، 46 خانه قرآن شهری، 173 خانه قرآن روستایی فعالیت دارند، ابراز داشت: در مساجدی که نماز جماعت برگزار می گردد، در طول شبانه روز 3جلسه قرآنی به صورت عمومی، ویژه بانوان، آقایان و جوانان برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه درماه رمضان 5پارک شهرستان بیرجند فعالیت های قرآنی انجام می شود، بیان داشت: در مجموع در کل استان حدود 30جلسه قرآنی در فضاهای باز و پارک ها ددر حال برگزاری است.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی با اشاره به جلسات تدبر و تفسیر قرآن در سطح استان گفت: این جلسات با حضور بیش از 1200مبلغ درایام ماه رمضان برگزار می شود.

وی ادامه داد: این جلسات با حضور350 نفر از مبلغین خارج از استان و 850نفر از مبلغین استانی در طول ایام ماه رمضان در حال برگزاری است.

انتهای خبر/ ک

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha