سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
مدیر حوزه علمیه خراسان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به لزوم احترام به آثار گذشتگان، بر ضرورت نوآوری و تولید علم تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید مصباح عاملی در مراسم رونمایی از آثار قرآنی و معارفی حوزه علمیه خراسان در نمایشگاه قرآن و عترت خراسان رضوی، گفت: برای ارائه آثار حوزویان خراسان کار جمعی مشترک خوبی صورت می گیرد که مصداق تولید علم و از جمله مطالبات مقام معظم رهبری است.
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان، با تاکید بر لزوم احترام به متون و آثار گذشتگان، خطاب به طلاب علوم دینی اظهار کرد: نباید در همان متن بمانید بلکه همانطور که گذشتگان از آثار دوران سابق خویش به عنوان مقدمه و سکوی پرشی برای تولید علم استفاده کردند، می بایست از این شیوه در حال حاضر نیز بهره برد.
مدیر حوزه علمیه خراسان افزود: علمای بسیار بزرگ و نام آوری در طول تاریخ ضمن بهره مندی از آثار گذشتگان، با استفاده از مطالعات، نوآوری ها، تحقیقات و مباحثات به تولید علم پرداختند که ما نیز مرهون این تلاش ها هستیم.
وی با بیان اینکه حوزه و دانشگاه باید اینگونه باشد و از گذشته استفاده و علم متناسب با مقتضای زمان خود را تولید کند، گفت:‌امیدواریم در آینده نزدیک در زمینه تربیت افراد فرهیخته و تولید علم در عرصه هایی که حوزه علمیه گام بر می‌دارد، شاهد باشیم.
​همچنین، حجت الاسلام و المسلمین عاملی در گفتگو با خبرنگاران در حاشیه این مراسم، گفت: حوزه علمیه خراسان با توجه به مطالبات مقام معظم رهبری در عرصه فعالیت های تحولی به صورت خلاقانه، روزآمد و کارآمد اهتمام و اقدام دارد.
مدیر حوزه علمیه خراسان افزود: این نمایشگاه تصویر بسیار خوب و نمادی از فعالیت های تحولی حوزه می‌باشد که در قالب کارهای مختلف و متنوع ارائه شده است.
وی ابراز کرد: هر کدام از غرفه‌ها نمایانگر فعالیت‌های تحولی است و فعالیت‌های انجام شده در سه سطح عمومی، تخصصی و نخبگانی است که در قالب کانون های قرآنی و معارفی، به ارائه و سمع و نظر بازدیدکنندگان رسیده است.
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان، نمایشگاه چهاردهم را نسبت به سال های گذشته متفاوت تر خواند و یادآور شد: هر چند این نمایشگاه در گذشته کارهای خوبی ارائه داده ولی امسال نسبت به دوره های پیش، رشد و پیشرفت داشته است و تحول را در بخش های مختلف در عرصه عمومی، نخبگانی و تخصصی نشان می دهد که امیدورایم در سال های آتی یک نمایشگاه به روزتر و گسترده تر را شاهد باشیم.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha