جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024

برگزاری ۶۰۰ محفل جزء خوانی قرآن در بقاع متبرکه کشور

حوزه/ معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور از برگزاری ۶۰۰ محفل جزء خوانی قرآن در بقاع متبرکه کشور و استقرار بالغ بر۲۵۰۰ مبلغ بومی در این مراکز مذهبی خبر داد.

حجت الاسلام غلامرضا عادل در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری «حوزه» درکاشان با اشاره به گستردگی فعالیت های سازمان اوقاف و امورخیریه کشور، گفت: با توجه به گستردگی موقوفات، فعالیت های فرهنگی، علمی، تربیتی، قرآنی و آموزشی در سازمان اوقاف روز به روز توسعه می یابد.

وی با اشاره به اینکه روضه خوانی حضرت سیدالشهداء(ع) درحسینیه ها ، مساجد ، تکایا،  امامزادگان و بقاع متبرکه به عنوان اصلی ترین فعالیت موقوفات فرهنگی سازمان اوقاف محسوب می شود، به رویکرد جدید این سازمان در همراه شدن فعالیت ها فرهنگی با مسائل اجتماعی اشاره کرد و افزود: تاسیس مراکز «افق» در بقاع متبرکه، راه اندازی مدارس اسلامی و فعالیت های وسیع قرآنی از مهمترین  برنامه های سازمان در سال جدید می باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور، با بیان اینکه در بیش از 2 هزار از 8 هزار امامزاده کشور، در ایام ماه مبارک رمضان برنامه های قرآنی برگزار می شود، اظهار کرد: بالغ بر2500 مبلغ  بومی در ایام ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه کشور مستقر و به فعالیت های تبلیغی و قرآنی مشغول هستند.

عادل همچنین از برگزاری ۶۰۰ محفل جزء خوانی قرآن در ایام ماه رمضان در بقاع متبرکه کشور خبر داد و گفت: امازاده ابراهیم دولت آباد اصفهان، امامزاده محمدهلال بن علی (ع) آران وبیدگل  و امامزاده سلطان علی بن امام محمدباقر(ع) کاشان از جمله امام زادگان شاخص کشور می باشند که جزء خوانی قرآن این مراکز به صورت زنده از طریق رسانه ملی پخش می شود.

وی، در پایان با قدردانی از برگزار کنندگان جشنواره زینتی گل و گلاب در یزدل آران و بیدگل، ابراز داشت: برگزاری این گونه جشنواره ها تاثیر بسیار زیادی در توسعه توریست مذهبی دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha