جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
ی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری با اشاره به روحیه عرفانی رهبر کبیر انقلاب، گفت: دنیا زدگی و ساده زیستی دو ویژگی مهم امام خمینی (ره) بود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید هاشم بطحایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»‌ ضمن تسلیت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) اظهار کرد: امام خمینی (ره) همانند سایر مراجع عظام تقلید تلاش‌های گسترده‌ای در مسیر علم و جهاد انجام داد تا به این جایگاه عظیم رسید.

وی ادامه داد: عمده ویژگی امام خمینی (ره) حالت عرفانی و دنیازدگی ایشان است به‌طوری‌که از همان آغاز مبارزات انقلاب تا زمانی که رهبری این ملت را بر عهده گرفتند هیچ میل و رغبتی به پست و مقام‌های دولتی نشان ندادند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بطحایی افزود: ایشان از همان دوران طلبگی از یک صلابت خاصی برخوردار بود و این صلابت در زندگی ایشان تبلور عینی پیدا کرد.

وی ادامه داد: رهبر مسلمین جهان به مناصب دنیا بی‌اعتنا بود و برایش مهم نبود تا جایی که بعد از فوت آیت‌الله بروجردی مسئله مرجعیت و حوزه‌های علمیه مطرح بود هرچند که امام خمینی (ره) نیز در کنار علمای بزرگی مانند آیت‌الله گلپایگانی، مرعشی نجفی و چند نفر از بزرگان دیگر به‌عنوان افرادی که می‌توانستند مدیریت حوزه‌های علمیه را داشته باشند همواره مطرح بودند اما ایشان هیچ‌گاه نپذیرفت.

عضو خبرگان رهبری افزود: روحیه منصب زدایی و دنیازدگی امام خمینی (ره) در تمام دوران زندگی ادامه پیدا کرد و غیر از خداوند همه‌چیز در نظر ایشان کوچک بود.

وی به مبارزه و مقابله امام خمینی (ره) با استکبار جهانی اشاره کرد و بیان داشت: آمریکایی که در آن دوران همه کشورها در برابرش تسلیم بودند ایشان فرمودند هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بطحایی تصریح کرد: زمانی که وزیر امور خارجه شوری سابق برای دیدار با ایشان به جماران آمد اما زمانی که وارد خانه امام خمینی (ره) شد دید که رهبر مسلمین جهان با یک لباس ساده و در عین سادگی زندگی می‌کنند.

وی ساده زیستی امام خمینی (ره) را الگویی برای مسئولان برشمرد و ابراز داشت: قدرت روحی امام خمینی ره ناشی از دنیازدگی ایشان بود به‌طوری‌که در برابر زرق‌وبرق دنیا کوچک‌ترین علاقه‌ای نشان نداد

عضو خبرگان رهبری تأکید کرد: در عصر فعلی امام خمینی (ره) بی‌نظیر بود که باید راه و سیره‌اش تا ابد ادامه یابد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • احمد IR ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
    0 0
    تعبیر دنیا زدگی در مورد امام امت درست نیست آیا می توان گفت مثلا غربزدگی یعنی مخالفت با غرب و دوری از فرهنگ و... آن ! دقت فرمایید