شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نشست خبری دوازدهمین نمایشگاه ملی رسانه های دیجیتال

حوزه/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از برپایی دوازدهمین نمایشگاه ملی رسانه های دیجیتال با عنوان نمایشگاه توسعه کسب و کارهای فرهنگی در فضای مجازی در قم خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، نشست خبری دوازدهمین نمایشگاه ملی رسانه های دیجیتال(نمایشگاه توسعه کسب و کارهای فرهنگی در فضای مجازی) پیش از ظهر امروز 21 خردادماه 1398 با حضور اصحاب رسانه در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد.

سید موسی حسینی کاشانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در این نشست با بیان این که قم ظرفیت بسیار بالایی دارد تا در زمینه های مختلف سردمدار و پیش رو در حرکت های فرهنگی باشد، گفت: باید با برنامه ریزی صحیح از این ظرفیت ها به نحو احسن استفاده کنیم و در این راستا شناخت ظرفیت ها بسیار ضروری است.

وی افزود: چند ویژگی خاص در استان قم جزء اولویت های کاری فرهنگ و ارشاد اسلامی است که شامل بخش کتاب، بخش مطبوعات دینی و استفاده از ظرفیت فضای مجازی می شود و به دنبال این هستیم بتوانیم نهضت تولید فضای مجازی را تقویت کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به اهمیت فضای مجازی و توصیه های رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید مبنی بر اهمیت تولید محتوا و پرداختن به فضای مجازی، ادامه داد: جلسات متعددی را با کارشناسان در راستای تقویت نهضت تولید فضای مجازی برگزار کردیم و به این نقطه رسیدیم که نمایشگاه ملی رسانه های دیجیتال را در استان قم برگزار کنیم تا شاهد تبادل خوب رسانه ها در نهضت تولید فضای مجازی باشیم.

وی خاطرنشان کرد: دوازدهمین نمایشگاه ملی رسانه های دیجیتال با هدف توسعه کسب و کارهای فرهنگی در فضای مجازی از 28 تا 31 خردادماه به مدت 4 روز در محل نمایشگاه های بین المللی استان قم برپا خواهد شد و امیدواریم هم افزایی خوبی بین شرکت های فعال در فضای مجازی، تولیدکنندگان و طراحان صورت بگیرد و تولیدات محتوایی خوبی در عرصه فضای مجازی داشته باشیم.

حسینی کاشانی با بیان این که این نمایشگاه با همکاری مرکز توسعه فناوری رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، همراه اول، مرکز مدیریت حوزه های علمیه و جامعه المصطفی العالمیه برگزار می شود، گفت: به غیر از شرکت های فعال داخلی، حدود 70 کشور برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده اند.

در ادامه نشست سعید مشهدی دبیر اجرایی نمایشگاه ملی توسعه کسب و کارهای فرهنگی در فضای مجازی نیز به سخنرانی پرداخت و با بیان این که فضای مجازی دارای 4 ضلع زیرساخت ها، پلت فرم ها، تولیدکنندگان محتوا و مصرف کنندگان است، اظهار داشت: رویکرد نمایشگاه اتصال تمام اضلاع حوزه فضای مجازی با یکدیگر است.

وی افزود: نمایشگاه ملی توسعه کسب و کارهای فرهنگی در فضای مجازی برای اولین بار در کشور و در استان قم برگزار می شود و امیدواریم شاهد تعامل خوبی در این عرصه باشیم.

گفتنی است: مراسم افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه ملی رسانه های دیجیتال(نمایشگاه توسعه کسب و کارهای فرهنگی در فضای مجازی) ساعت 4 بعدازظهر روز سه شنبه 28 خردادماه جاری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان قم برگزار خواهد شد.

۳۱۳/۵۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha