جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد

حوزه/ فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش بیان کرد: دشمن اگر کوچکترین نقطه ضعفی از ما می دید قطعا حمله می کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد  چهارشنبه شب  22 خرداد در یادواره 128 شهید محله دروازه ری قم که در امامزاده سیدعلی(ع) برگزار شد، با ذکر این مطلب که این محله، دروازه وصال شهر قم است، گفت: این منطقه پذیرای 128 شهید گلگون کفن دفاع مقدس، شهدای انقلاب اسلامی و شهدای مدافع حرم را تقدیم انقلاب و اسلام کرده است.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش شهدا را همانند مشعلی دانست که راه نهضت الهی را  پیش روی امت اسلامی روشن کردند و افزود: شهدا، بانیان و صاحبان اصلی انقلاب هستند. شهدا رفتند تا کشور در اوج قله های رفیع اقتدار باشد و سایه دلنشین انقلاب مأمن آیندگان شود؛ شهیدان با ایمان به وعده خدا می دانستند که راه شهادت نه بیم دارد و نه اندوه، و هرچه هست نشاط و ابتهاج است.؛

صباحی فرد با اشاره به تهدیدات و رجز خوانی دشمن در منطقه بیان کرد: دشن به خیال خام خود می خواهد که  ملت ایران را مغلوب قدرت پوشالی خود کند؛ به همین جهت است که بر طبل جنگ می کوبد و از طرف دیگر پیشنهاد مذاکره می دهد و از سوی دیگر بر وسعت تحریمش می افزاید؛ همه اینها غیرقابل اعتماد بودن دشمن را ثابت می کند. 

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش تصریح کرد: اگر امروز دشمن ما در 200 مایلی تنگه هرمز متوقف شده، به دلیل مولفه های قدرت بازدارندگی ایران است؛ اگر دشمن احساس می کرد ایران اسلامی در حوزه دفاعی ضعفی دارد، بلاشک حمله می کرد.

وی بیان کرد:دشمن خوب می داند توان دفاعی ایران قهرمان قابل آزمودن نبوده و نیست و اولین اشتباه، آخرین اشتباه خواهد بود؛ نکته ای که مقام معظم رهبری بر آن تاکید کردن بسیار مهم و کارشناسی و عمیق است ؛ ایشان فرمودند که مبنی بر اینکه هزینه تسلیم بسیار سنگین تر از مقاومت است،: کشور در تأمین نیازمندی های خود به خودکفایی رسیده و به هیچ کشوری وابسته نیست.

وی گفت: امروز پدافند هوایی مجهز به انواع سامانه های راداری بومی و در بحث شناسایی، درگیری، انهدام، جنگ الکترونیک و سایبر و انواع پهبادها است و آماده پاسخگویی به هرگونه تهاجم هوایی دشمن را دارد؛ امروز می توانیم در قلب دشمن هواپیماهای متخاصم را مورد اصابت قرار دهیم.

صباحی فرد تصریح کرد: به دشمن هشدار می دهیم هیچ منطقه امنی برای هواپیماهای نظامی فرامنطقه ای در آسمان و زمین ایران وجود ندارد؛ حتی نزدیک شدن به مرزهای ایران به شدت پاسخ داده می شود؛ پس توصیه می کنم هرچه می توانید، دور شوید. 

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش یادآورشد: نیروهای مسلح برای توسعه توان دفاعی مشروع خود از کسی اجازه نگرفته و نخواهد گرفت؛ دشمن بداند نتیجه عملکرد نیروهای مسلح در برابر هر تجاوز، غیرقابل تصور و پشیمان کننده خواهد بود. امروز کلیه فعالیت های دشمن تا شعاع هزاران کیلومتر رصد دقیق اطلاعاتی می شود.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha